اخبار ایران

۲۰۵ شهر نارنجی ۲۴۳ شهر ما زرد هستند/ آزمون استخدامی برگزار می‌شود

روزهای بروجرد- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین تصمیمات این ستاد برای اجرای محدودیت‌های شب یلدا را تشریح کرد.

به گزارش فارس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص آخرین تصمیمات این ستاد اظهار داشت: مهمترین عامل شیوع این بیماری در این فصل سرما دورهمی خانوادگی است لذا تاکید می‌شود در شب یلدا از برگزاری دورهمی پرهیز شود، اگر دورهمی خانوادگی برگزار شود بیماری طی دو هفته دیگر خیز خواهد داشت.

*کاهش ۵۰ درصدی آمار مرگ‌ومیرها

رئیسی با بیان اینکه آمار مرگ و میرها نسبت به یک ماه قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است گفت: امیدواریم این روند روز به روز کمتر شود کما اینکه روز گذشته شاهد ثبت مرگ‌های زیر ۲۰۰ نفر بودیم، میزان بستری نیز ۴۰ درصد کاهش یافته است و در اکثر استان‌ها روند نزولی است، اکیدا توصیه می‌شود، عدم رعایت پروتکل‌ها بیماری را افزایش خواهد داد.

*دورهمی یلدا برگزار نکنید

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: شب‌های یلدا حواسمان باشد که اگر پروتکل‌ها رعایت نشود بیماری خیز برمی‌دارد، پروتکل شب یلدا برگزار نکردن مهمانی و دورهمی است و این موضوع اصل است، صرفا نشستن با فاصله در مهمانی اثرگذار نیست. هیچ شهر قرمزی در کشور ندارمی ۲۰۵ شهر نارنجی ۲۴۳ شهر ما زرد هستند که امیدواری طی هفته‌های آینده شهرهای نارنجی زرد شوند و شهرهای کردکوی در استان گلستان، بافت در کرمان آمل و گلوگاه در مازندارن نیاز به توجه ویژگه دارند.

* اجرای محدودیت‌های یلدایی از امروز

وی ادامه داد: وضعیت این شهرها قرمز نیست اما در آستانه قرمز شدن هستند و اگر پروتکل‌ها رعایت نشوند تبدیل به شهرها قرمز خواهند شد. هفته گذشته ۴ استان مازندارن، گلستان، گیلان و اردبیل در وضعیت قرمز بودند که از وضعیت قرمز خارج شدند.

وی در ارتباط با مصوبات امروز گفت: بحث منع ترددهای درون شهری از امروز و فردا از ساعت ۸ شب خواهد بود و از ساعت ۱۸ همه مشاغل به جز گروه شغلی یک تعطیل هستند، پس از شب یلدا منع تردد به حالت قبل بازخواهد گشت و تردد بین استانی از شهرهای نارنجی به سایر شهرها مشمول جریمه خواهد بود.

*آزمون استخدامی برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص آزمون استخدامی گفت: صدهزار نفر پس از برگزاری آزمون جذب مراکز دولتی می‌شوند، ۱۷۰۰ حوزه این آزمون برگزار مشخص شده است و این آزمون با حداقل جمعیت و رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهد شد. این آزمون دوبار به تعویق افتاده است تا شرایط برگزاری آزمون فراهم شود و این ازمون دی ماه برگزار می‌شود.

*بررسی بازگشایی مدارس برای پایه اول و دومی‌ها

وی تصریح کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس نیز برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی در شهرهای نارنجی و زرد مطرح شد که این دانش آموزان بتوانند حضوری در کلاس‌های درس شرکت کنند، این بحث مخالفین و موافقینی دارد که در این خصوص دو هفته دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close