اخبار بروجردویژه ها

۴۴ حمام تاریخی در بروجرد به مرمت و بازسازی نیاز دارد

روزهای بروجرد- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: ۴۴ حمام تاریخی در شهرستان بروجرد که بیشتر در روستاها واقع شده نیاز به مرمت، بازسازی و تغییر کاربری فرهنگی و گردشگری دارد.

” حجت اله یارمحمدی”  در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به کمبود منابع مالی و اعتبارات نیاز است تا دهیاران روستاها نیز به مرمت و بازسازی حمام های تاریخی در روستاها کمک کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون اقدامات مرمتی برای حمام روستاهای دره گرم و کوشکی و اشترینان و حمام سیدهای غدقون بروجرد انجام شده ولی به علت کمبود اعتبارات برای دیگر حمام های تاریخی اقداماتی انجام نشده است.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد بیان کرد: حمام تاریخی گودرزی در شهر اشترینان با موافقت وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی لرستان به عنوان مرکز آموزش صنایع دستی شماره ۲ شهرستان بروجرد مصوب شده و به زودی بعد از اتمام کار مرمت نهایی به عنوان مرکز آموزش صنایع دستی راه اندازی خواهد شد.

یارمحمدی افزود: با توجه به اینکه شهرستان بروجرد دارای اماکن تاریخی فراوان است اعتبارات تخصیص داده شده نیاز مرمتی اماکن تاریخی را برآورده نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان بروجرد هشت کارگاه مرمت آثار تاریخی فعال شده و این هشت اثر تاریخی در حال مرمت و بازسازی است.

شهرستان بروجرد ۲۱۵ بنای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور دارد. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close