اخبار لرستان

کشت سه هکتار زرشک در لرستان/ زرشک گونه‌ای با درآمد بالا

روزهای بروجرد- رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه زرشک بازدهی قابل توجهی دارد، گفت: با توجه به نیاز کم زرشک و بازدهی و درآمد بالا کشت این گونه در دستور کار قرار گرفته است.

اسفندیار حسنی مقدم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان معرفی گونه‌هایی است که با شرایط اقلیمی استان سازگار بوده و نیاز آبی کمتری دارند، عنوان کرد: زرشک یکی از گونه‌هایی است که قابلیت کشت  در مراتع تخریبی و اراضی زراعی غیر حاصلخیز باردهی دارد، به همین منظور چهار سال پیش با مشورت همکارانمان در مرکز تحقیقات اقدام به کشت زرشک کردیم.

وی افزود: بعد از چهار سال با کمترین مراقبت این گونه باردهی داشته است، بنابراین توصیه ما به کشاورزان کشت زرشک در اراضی غیر حاصلخیز و اراضی است که محدودیت منابع آبی دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نکته مثبت کشت زرشک تولید بالا و درآمد قابل توجه این گونه است، در هر هکتار دو تا سه تن زرشک برداشت می‌شود که معادل برداشت محصولات آب دوست است.

حسنی مقدم افزود: زرشک گونه‌ی است که در مقابل شرایط نامساعد محیطی مقاوم است ، بنابراین توصیه ما توسعه کشت زرشک است.

وی با اشاره به اینکه سه هکتار زرشک در استان کشت شده است، گفت: کشت زرشک هم می‌تواند مانند زعفران در استان مورد توجه قرار بگیرد، سازمان جهاد کشاورزی نیز در خرید نهال و چاله به کشاورزان کمک می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: زرشک یک گونه صد درصد ایرانی است به طوری‌که رتبه اول کشت زرشک مختص کشور بوده و ۹۸ درصد زرشک تولیدی مربوط به خراسان جنوبی است.

حسنی مقدم تاکیدکرد: زرشک در لرستان هم قابل کشت و پرورش است بنابراین سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه کشت آن را در دستور کار قرار دارد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close