اخبار لرستان

بیشترین سهم از اعتبارات جبران خسارت سیل به لرستان رسید

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بیشترین سهم از اعتبارات جبران خسارت های ناشی از سیل در کشور به این استان اختصاص یافت.

احمد مرادپور در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران ۳۹ هزار و ۲۱ میلیارد ریال برای برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل میان استان ها توزیع می شود که سهم لرستان با هشت هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال بیشتر از ۲۶ استان هدف است.

وی اظهار داشت: این مهم با تلاش مدیریت ارشد استان و توجه ویژه دولت به لرستان محقق شده که می توان با جذب آن اقدام موثری در راستای جبران بخشی از خسارت ها و تثبیت بازسازی های اولیه انجام داد.

وی ادامه داد: این رقم در ۹ بخش زیرساخت های راه و شهرسازی، تاسیسات و زیرساخت، آب و فاضلاب شهری و ورستایی، آیستگاههای پمپاژ و تاسیسات آبی در دست بهره برداری، بازسازی ایستگاههای سنجش آب منطقه ای، سماندهی، دیواره سازی و لایروبی رودخانه ها، شبکه های توزیع و انتقال برق اختصاص یافته و به استان ها ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: سهم لرستان از جبران خسارت سیل به بخش راه و شهرسازی سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و در حوزه زیرساخت های عمرانی شهر و روستا نیز سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال می باشد.

مرادپور افزود: تخصیص اعتبار لرستان در حوزه آب و فاضلاب شهری یکهزار و ۱۰ میلیارد ریال و آبفار نیز ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، ۴۴۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت ایستگاههای پمپاز، سردهنه های کشاورزی و تاسیسات آبی در دست بهره برداری به لرستان تخصیص یافت.

وی گفت: همچنین سهم لرستان برای جبران خسارات ناشی از سیلاب به تاسیسات برقی ۷۶۵ میلیارد ریال تعیین شده است.

مرادپور توضیح داد: در مجموع ۲۶ استان از این اعتبارات بهره مند می شوند که برای برخی استان ها همچون لرستان در تمامی سرفصل ها ردیف اعتباری مشخص شده است.

خسارت سیل به زیرساخت های لرستان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close