اخبار ایران

رییس جمهور: با بازگشت دولت آینده آمریکا به تعهداتش، مردم ما پاداش مقاومت خود را لمس می‌کنند

روزهای بروجرد- رئیس‌جمهور گفت: انشاء‌الله دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به تعهدات خود برگردد و مردم عزیزمان پاداش صبر و مقاومت و ایستادگی خودشان را لمس کنند.

به گزارش ایلنا، حجت السلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت این بیماری گفت: امیدواریم شاهد کاهش این بیماری با بالا بردن رعایت‌ها توسط مردم باشیم. ستاد مواردی را تصویب می‌کند که ما شاهد آرامش بیشتری در کشور باشیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مردم ما در طول سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بودند و با مقاومت، صبر و ایستادگی  شایان توجه و بی‌نظیری از خودشان نشان دادند. تصمیم کشور ما همیشه روشن بوده است و در هر شرایطی با مقاومت  و صبوری راه خودش را ادامه می‌دهد تا طرف مقابل در برابر قانون و مقررات سر فرود بیاورند.

وی ادامه داد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که تحریم‌کنندگان متوجه شده باشند که راه‌شان راه درستی نبوده است و به هیچ عنوان به اهداف خودشان دست نخواهد یافت و این  سه سال برایشان درسی باشد.

رئیس دولت بیان کرد: انشاء‌الله دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به تعهدات خود برگردد و مردم عزیزمان پاداش صبر و مقاومت و ایستادگی خودشان را لمس کنند .

وی با بیان این که ‌در زمینه کووید ۱۹ با موج  و شرایط جدید مواجه هستیم، عنوان کرد: در جلسه امروز و جلسات قبلی به این نتیجه رسیدیم که برای اجرای دقیق‌تر و شدیدتر پروتکل‌های بهداشتی نیاز داریم که تمهیدات بیشتری را مد نظر قرار دهیم.

روحانی با اشاره به این که موضوع کرونا تنها موضوع سلامت نیست، گفت: درست است که  مهمترین مسئله سلامت است اما معیشت مردم و فرهنگ جامعه هم مهم است و باید یک مراعات زنجیره‌ای داشته باشیم؛ یعنی مراعات یکی از پروتکل‌ها ما را به مقصد نمی‌رساند.

وی افزود: درست است که ماسک زدن بسیار حائز اهمیت و پروتکل مهمی است اما در عین حال نمی‌تواند ما را به نتیجه نهایی برساند ما نیاز داریم فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد مراقبت قرار دهیم و تنها با قانون و مقررات به نتیجه نهایی نخواهیم رسید.

رئیس دولت بیان کرد: مشکلی که ما با آن مواجه هستیم اجتماعات خانوادگی است، مخصوصاً فصل زمستان در سنت ایرانی  دورهمی‌ها معمول‌تر است  به همین دلیل در این زمینه قرارگاه بررسی‌هایی را این هفته انجام دهد و اگر مقرراتی لازم است برای هفته بعد  تصویب و آماده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: مسئله بعدی مکان‌های سربسته است، زمستان غیر از آنفولانزا و سرماخوردگی مشکلات دیگری را برای ما ایجاد می‌کنند.

رئیس شورای عالی امنیت کشور با تاکید بر اینکه مردم ما صاحب حقوقی از جمله حقوق شهروندی هستند، گفت: مبنای حقوق شهروندی آزادی مردم، انتخاب محل سکونت کوتاه‌مدت یا بلندمدت مردم به طور آزادنه و حضور در جامعه و اجتماعات به صورت آزادنه است؛ اما همه این‌ها یک قیدی دارد و آن حق خیلی مهم “سلامت مردم” است که نباید به آن لطمه وارد شود، بنابراین ما در حقوق شهروندی به این اصل بنیادین توجه کنیم که حفظ سلامت خودمان و بقیه مردم به عنوان اصلی مهم  و مادر ماده قانونی و حقوق است.

وی افزود: همانطور که حقوق شهروندی حق مردم است، مسئولیت‌های شهروندی و تکالیف شهروندی نیز مسئولیت همه است و اینگونه نیست که فقط حقوق شهروندی باشد و تکالیف و مسئولیت‌های شهروندی و اجتماعی وجود نداشته باشند، بنابراین به بر اساس مسائل دینی، اخلاقی و انسانی باید مراعات بیشتری را در مسئله کرونا انجام دهیم. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه تلاش ما این است که تولید بتواند مسیر خودش را ادامه دهد و معیشت مردم دچار مشکل نشود، اظهار داشت: اما سلامت مردم نیز حفظ شود و همه این‌ها حول این محورها گردش می‌کند، برای این‌که بتوانیم از جهادگران ما که امروز در خط مقدم عرصه سلامت هستند پشتیبانی کنیم، رعایت پروتکل‌ها پشتیبانی جهادگران نظام درمان هستند؛ هرچه ما مراعات کنیم آنها فرصت بیشتری پیدا کرده و بیمارستان‌های ما شرایط مناسب‌تری پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: موضوع کرونا موضوع سهل ممتنع است، هم مردم می‌توانند با رعایت حداقل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت لازم، از آن عبور کنند و هم خدایی ناکرده مراعات نکردن و بی‌توجهی به پروتکل‌ها می‌تواند مشکل شود که نجات از آن بسیار سخت و مشکل باشد. چاره‌ای نداریم جز اینکه ارتباطات اجتماعی را از چهره به چهره به ملاقات‌های الکترونیکی و فضای مجازی منتقل کنیم چه ارتباط‌هایی که مربوط به تصمیم‌ها و مشورت‌ها در مسائل اداری و چه آنها که مربوط به تولید و معیشت است، تا جایی که می‌توانیم باید مسیر را در فضای مجازی ببریم و از این شرایط عبور کنیم؛ برای عبور از شرایط امروز دولت نیازمند حمایت همه ارگان‌ها است، نیروهای مسلح هیئات، مساجد و بسیج باید پای کار بیایند و یکدیگر را یاری کنیم تا بتوانیم از این مسئله عبور کنیم.

روحانی افزود:  آمار امروز آمار مطلوبی نیست اما همه متخصصین می‌گویند آنچه که نسبت به مراکز استان‌ها و شهرها مورد توجه بوده است بیشتر در خطر بودن ۴۳ شهرستان و همچنین ۴۶ شهرستانی است که اضافه شد، اما  می‌توانیم در هفته‌های آینده آثار مثبت آن را ببینیم، در عین حال نیازمند محدودیت‌های بیشتری هستیم باید آنها را مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطرنشان داد: امروز در جلسه مسائلی مربوط به فعالیت کسب و کار تصویب شد که به غیر از موارد ضروری مثل مواد غذایی و دارو‌خانه ها و در مورد مشاغلی که در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند از بیستم آبان تا بیستم آذر پایان کارشان ۶ بعد از ظهر باشد، این موارد برای تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای پر جمعیتی که ستادهای استانی در مورد آنها تصمصم می‌گیرند، امیدواریم این محدودیت‌ها اگرچه برای مردم سختی‌های ایجاد می‌کند اما همدیگر را یاری کنیم تا بتوانیم از انتقال سریع این بیماری جلوگیری کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close