اخبار ایران

ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی/ نتانیاهو پیش تر گفته بود: این نام را به خاطر بسپارید

روزهای بروجرد- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از به شهادت رسیدن رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.»

در همین حال یک منبع خبری درباره چگونگی شهادت فخری زاده نوشت:  این عملیات ترور ساعت ۱۴:۳۰ امروز انجام شده است. در این اقدام تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیر اندازی رگباری کرده که در پی آن یکی از محافظان شهید فخری‌زاده ۴ تیر خورده و آقای محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان شهید شد.

تسنیم نیز از منابع خود گفت که برخی از نزدیکان این دانشمند هسته‌ای نیز همراه وی در خودرو حضور داشتند.

تسنیم نوشت که در جریان این درگیری تعداد دیگری از افراد هم کشته شدند که هویت آنها هنوز معلوم نیست.

اسرائیل ادعا کرده بود که محسن فخری‌زاده برنامه هسته‌ای نظامی جمهوری اسلامی را تا اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی هدایت می‌کرد.

آقای فخری‌زاده در سال ۱۳۸۶ در فهرست تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close