اخبار بروجرد

استاندار لرستان برای راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد کمک کند

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس گفت: از استاندار لرستان تقاضا داریم که همکاری‌های لازم را برای احداث و راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بازدید از زمین پیشنهادی اداره مسکن و شهرسازی جهت احداث دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان بروجرد، احداث دانشگاه علوم پزشکی است که در حال پیگیری این امر مهم هستیم.

وی افزود: تمام تلاش ما این بوده که بتوانیم دانشگاه علوم پزشکی را راه‌اندازی کنیم و این اتفاق مبارک در این شهرستان بیفتد چرا که بروجرد ظرفیت این کار را دارد و به لحاظ جغرافیایی نیز مکان مورد نظر مشخص شده است.

نماینده بروجرد عنوان کرد: در کنار دانشگاه علوم پزشکی زمینی با وسعت و مساحت بالا قرار دارد که این زمین متعلق به راه و شهرسازی و همجوار دانشگاه است و این استعداد را دارد که به بهترین دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شود.

وی بیان کرد: از لحاظ تیم پزشکی و از لحاظ وجود متخصصان، نیروی انسانی و همچنین از لحاظ امکانات و از همه مهمتر موافقت اصولی کار، آماده و مهیای انجام این کار هستیم و خوشبختانه از هر نظر قابلیت این کار را داریم.

گودرزی تاکید کرد: از استاندار لرستان تقاضا داریم که همکاری‌های لازم را برای احداث و راه‌اندازی این پروژه عظیم داشته باشند و ما را در این مهم کمک کنند، البته از وزیر بهداشت و درمان و علوم پزشکی کشور نیز  تقاضا داریم که ما را همراهی کنند چرا که تا زمانی دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد راه‌اندازی نشود مشکل بهداشت و درمان نیز به صورت ریشه‌ای حل نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان طی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی افتاده است اما مطالبه اصلی مردم بروجرد دانشگاه علوم پزشکی است و ما بیس علمی لازم و توانایی ایجاد دانشگاه را داریم و هیچ گونه بار مالی برای وزارتخانه نخواهیم داشت.

گودرزی با اشاره به شرایط مساعد و مناسب برای تاسیس این دانشگاه گفت: از نظر امکانات و ظرفیت‌های موجود و جمعیت حدود ۳۵۰ هزار نفری این شهرستان، حدود ۱۸۰ هزار نفر به صورت سالیانه ورودی بیمارستان‌ها را داریم که از شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند، سه بیمارستان نیز داریم که حدود ۶۰۰ تخت مصوب و حدود ۵۰۰ تخت فعال دارند.۱۰۰ نفر پزشک متخصص و ۷ پزشک فوق تخصص و ۸۰ پزشک عمومی در بروجرد داریم که این یعنی از لحاظ پزشکی بنیه این فعالیت وجود دارد.

وی اظهار داشت: بخش دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد هم اکنون فعال است و ان‌شاءالله برای استارت کار و گرفتن دانشجوی پزشکی و علوم پایه آمادگی لازم را داریم تا ساختار اصلی نیز تحقق پیدا کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close