اخبار ایران

محسن رضایی: آمریکا در حال فروپاشی است و ما باید جای او را پر کنیم

روزهای بروجرد- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بخواهیم در برابر افول آمریکا جهش پیدا کنیم باید در همه زمینه‌ها قوی بشویم. وقتی افکار و نظام‌های اقتصادی غربی در حال فروپاشی هستند جای تعجب است که از این نظام‌ها در کشور ما الگو برداری می‌شود.

 به گزارش شفقنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی در همایش بین‌المللی افول آمریکا، روند گذشته و تحولات آینده که در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: موضوع افول آمریکا به چند دلیل با ملت و نظام ما مرتبط است. از مهم‌ترین ان‌ها مانع بزرگ پیشرفت ملت ما آمریکا است. رژیمی که از سال‌ها قبل از انقلاب و چهل و دو سال پس از پیروزی انقلاب جلوی پیشرفت ملت ما را گرفته است. انقلاب ما انقلابی است که حرف‌های نویی دارد که در تعارض با فرهنگ و تمدن غرب است و لذا افول آمریکا برای ما یک موضوع مهم و اعتقادی است. در ۲۰۰ سال اخیر، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در منطقه از موضع برابر برخورد نکرده اند و در دوره ترامپ از موضع برخورد یک کشور متمدن با عقب مانده‌ها برخورد کرده است و بسیار از اظهارات توهین آمیز ترامپ در مورد کشور‌های اسلامی از جمله عربستان سعودی ناخشنودیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بیان کرد: عامل اصلی عقب نگاه داشتن بسیاری از کشورها، سیاست نانوشته غرب واروپا آمریکا در ۲۰۰ سال اخیر بوده است که امروز دامن خود آن‌ها را گرفته است. در دهه اخیر، این تکبر وخپد خواهی به حدی رسیده است که علیه مردم خود، پای بر گلوی افراد می‌گذارند و به جان و مال مردم بی احترامی می‌کنند. اقتصاد آن‌ها نیز در یک رقابت نفس گیر با اقتصاد‌های نوظهور در حال عقب نشینی است. بدهی‌های زیاد و از همه مهمتر نداشتن هزینه نیرو‌های سرکوبگر خود در خارج آمریکا بحران اقتصادی را بیش از گذشته کرده است. دلارها‌ی باپشتوانه سیاسی مانند بمب ساعتی علیه آمریکا عمل خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرت دفاعی آمریکا که ابزار مهمی در سلطه گری آمریکا بوده است به شدت تضعیف شده است. کاهش نیرو‌های آمریکا، شکست نظامیان امریکا در افغانستان و عراق وسوریه، قدرت دفاعی و امنیتی آن‌ها را کاهش داده است و آمریکا رهبری خود را در بسیاری از نقاط جهان از دست داده و نبرد‌های نیابتی هم به جایی نرسیده است. طرح کنار هم آوردن اعراب و اسرائیل در مقابل گفتمان مقاومت هم به نتیجه نخواهد رسید.

رضایی به چالش‌های فلسفی غرب اشاره کرد و ادامه داد: بحران سیاسی درون آمریکا و فرانسه، حکایت از نوعی بحران فلسفی وارزشی در غرب دارد. جنبش‌های گوناگون و شنیدن صدای جدایی طلبی در آمریکا و طرح متلاشی شدن ایالات متحده نشان از بحرانی بزرگ دارد. فروپاشی فلسفی برای اداره جهان عامل سقوط آمریکا بوده و ارزش آزادی بدون عدالت در غرب با شکست مواجه شده است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به شکست ایدئولوژی شوروی سابق گفت: همانطور که عدالت نیز بدون آزادی در سوسیالیزم بی نتیجه بود، آمریکا نیز با چنین بحرانی در آزادی بدون عدالت مواجه شده است. هر دو این ارزش‌ها بدون انسانیت دروغی بیش نیست.

وی افزود: تشدید ناکارامدی دولت‌های لیبرال دموکراسی و بی اعتمادی مردم به آن‌ها نیاز به تشکیل الگوی جدیدی است که بر اساس ازادی وعدالت درسایه حقیقت انسان تفسیر و پیاده سازی کند. امروز بحران فلسفی را در تئوری پردازانی، چون فوکویاما ملاحظه می‌کنیم همان‌هایی که ۲۰ سال پیش از بهشت رویایی لیبرال دموکراسی حرف می‌زدند امروز از پایان لیبرالیسم سخن می‌گویند و دهه‌های آینده سال‌های بحران‌های بزرگ در اروپا و غرب خواهد بود.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه ایران گفت: نگاه به وضعیت کنونی اقتصاد ایران نشان می‌دهد که افکار آمریکایی و تحریم آمریکایی مانند دو لبه قیچی عمل می‌کند. به دلیل رویکرد غلط برخی دولت مردان، دراداره اقتصاد و تحریم‌ها معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده و باید نگاه جدیدی برای اداره اقتصاد پیدا کنیم و از بت بزرگ غرب الگو برداری نکنیم. وقتی نظام‌های اقتصادی غربی در حال فروپاشی هستند جای تعجب است که از این نظام‌ها در کشور ما الگو برداری شود.

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم در برابر این افول آمریکا جهش پیدا کنیم باید در همه زمینه‌ها قوی بشویم. نباید تنها از فروپاشی آمریکا خوشحال بشویم، ولی به قوی شدن خودمان نیاندیشیم. این برای ما کافی نیست. قدرت علمی و فناورانه خود را باید در منطقه جایگزین کنیم و رویکرد‌ها و نظریاتی را جایگزین اداره اقتصاد کنیم که از دل انقلاب و اسلام برخیزد. اگر صرفا نظاره گر افول آمریکا باشیم و کشور‌ها و تمدن‌های دیگر جای افول آمریکا را پر کنند، ما تنها تماشاچی این تحولات خواهیم بود. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و بدون بهره بردن از تحول علمی و فناوری‌های جدید امکان پذیر نیست.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “محسن رضایی: آمریکا در حال فروپاشی است و ما باید جای او را پر کنیم”

  1. اول قیمت دنا را از۴۰۰میلیون بکنید ۳۰ملیون
    بعد انسولین توداروخانه توزیع کنید
    بعدش سن از دواج از ۳۵سال بیارید ۲۵سال
    زندان هارا خلوت کنید آمار چک برگشی اومد پایین
    کارانه پرستارها را پرداخت کردید
    تورم ۵۰درصدی کمترل کردی
    گوشت کیلویی ۱۲۰تومانیتخم مرغ و….ارزون کردی
    اونوقت جای آمریکا را پرکن………

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close