لرستان

فرماندار ازنا: صعود به اشترانکوه لرستان ممنوع است

روزهای بروجرد- فرماندار ازنا گفت: صعود به “ارتفاعات اشترانکوه” به دلیل ناپایداری وضعیت جوی و عدم تثبیت برف در منطقه همچنان ممنوع است.

محمدرضا فاتحی در گفت و گو با  ایرنا افزود: شرایط به علت ناپایداری جوی مناطق کوهستانی و برفگیر، در حال حاضر مناسبت جهت صعود ایمن نبوده و احتمال ریزش و رانش بهمن و دیگر مخاطرات برای کوهنوردان وجود دارد.

او اظهار داشت: پیرو مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان ازنا صعود به ارتفاعات، قلل و مناطق کوهستانی توسط باشگاه های ورزشی، کوهنوردان و افراد عادی و گردشگران تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.

فرماندار ازنا با تاکید بر ضرورت توجه مردم به هشدارهای صادره تصریح کرد: روز گذشته نیز گروهی کوهنورد نسبت به صعود از قلل اشترانکوه اقدام کرده بودند که این افراد شناسایی شده اند.

فاتحی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل ریزش بهمن هفته گذشته که منجر به مرگ پنج کوهنورد شد و بارش های جدید برف، سطح پوششی ارتفاعات اشترانکوه ناپایدار است و احتمال وقوع دوباره حادثه وجود دارد، بنابراین از مردم و کوهنوردان انتظار می رود از عزیمت به این منطقه خودداری کنند.

وی گفت: بهترین فصل برای صعود، فصل بهار و تابستان و با توجه به شرایط جوی کنونی، احتمال بروز هرگونه حادثه ای دور از انتظار نیست.

سوم آذرماه جاری ۹ کوهنورد به دلیل ریزش بهمن در ارتفاعات اشترانکوه در منطقه ازنا گرفتار شدند که پنج نفر از این افراد جان خود را از دست داد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close