اخبار بروجرد

تولید ویال لئوفلیزه رمی فنتانیل در داروسازی اکسیر بروجرد آغاز شد/ صرفه جویی چهار میلیون دلاری

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت دارو سازی اکسیر بروجرد گفت: تولید ویال لئوفلیزه رمی فنتانیل برای اولین بار در کشور در دارو سازی اکسیر بروجرد آغاز شد.

محسن کردی در گفت و گو با ایرنا افزود: ویال لئوفلیزه رمی فنتانیل با برند تجاری رپاکسیر در شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) رونمایی شد.

وی اظهار داشت: رپاکسیر در ۲ دوز یک و ۲ میلی گرم برای اولین بار در ایران توسط شرکت داروسازی اکسیر تولید شده ضمن اینکه مواد اولیه این محصول نیز توسط شرکت توفیق دارو تولید گردیده است. رمی فنتانیل از داروهای بسیار مهم در سبد داروهای بیهوشی به شمار میرود.

مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر بیان کرد: تولید داخلی داروهای استراتژیک یک راهبرد در جهت خودکفایی و عدم نیاز به داروهای وارداتی است.

کردی اضافه کرد: همکاری نزدیک تولیدکنندگان مواد اولیه و محصول نهایی داخل گروه تیپیکو نوید بخش بی نیازی از واردات دارو می باشد و تکیه بر دانش بومی و اعتماد به متخصصان جوان داخلی ضمن جلوگیری از خروج بی رویه ارز از کشور موجب قدرت هر چه بیشتر صنعت داروی کشور میشود.

وی ادامه داد: این دارو را تا کنون ۶ شرکت داروسازی در جهان تولید می کردند که با تولید این دارو در شرکت دارو سازی اکسیر ایران نیز به جمع این کشورها پیوسته است.

مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر بروجرد گفت: با تولید این دارو در داروسازی اکسیر بروجرد چهار میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت می گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close