اخبار لرستانویژه ها

برگزارکنندگان مراسم عمومی در لرستان بازداشت می‌شوند

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: برگزارکنندگان و بانیان مراسم عمومی از جمله مجالس عزا و عروسی در شرایط کنونی اوج بحران کرونا بازداشت می‌شوند.

سیدموسی خادمی در گفتگوی خبری شبکه استانی افزود: زمانی که پس از برگزاری یک مراسم افرادی مبتلا و یا فوت می شوند نباید اصراری به این امر وجود داشته باشد چراکه جان افراد در میان است.

وی اظهار داشت: الیگودرز، دورود، کوهدشت و پلدختر در میان ۴۳ شهر فوق حاد شیوع کرونا قرار دارند و از فردا پنجم آبان تمامی محدودیت‌های ستاد ملی مدیریت کرونا در این شهرها اعمال می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس بجز مشاغل رده یک شامل اصناف فروش مواد غذایی و نانوایی‌ها مابقی اصناف غیرضروری در این شهرها تعطیل است و محدویت های فعلی نیز همچنان در خرم‌آباد و بروجرد ادامه دارد.

استاندار لرستان گفت: دولت، قوه قضاییه، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی بخشی از کار و عامل اصلی قطع زنجیره کرونا مردم هستند که باید پروتکل ها را رعایت کنند تا دست کم بیمارستان ها ظرفیت پذیرش بیماران را داشته باشند.

خادمی تصریح کرد: کاهش ۵۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اداری استان و بانک‌ها در محل کار تا اطلاع ثانوی ضروری است و مردم می توانند مواد تخلف از این مصوبه را به استانداری لرستان اعلام کنند.

به گفته وی در حال حاضر ۶ شهر لرستان در شرایط بحرانی شیوع کرونا هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر از شهروندان مبتلا جان خود را از دست داده‌اند.

لرستان در شرایط قرمز کرونا قرار دارد و از مجموع ۳۷ هزار و ۱۴۲ مبتلا در این استان تا یکم آبان ماه ۷۴۳ نفر جان باخته‌اند که آمار جان باختگان عصر امروز یکشنبه به ۷۵۴ نفر رسید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close