اخبار بروجرد

بروجردی: شخصا از شکست قاتل سردار سلیمانی خوشحال هستم/بایدن باید همه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را بردارد

روزهای بروجرد- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم گفت: شخصا از شکست قاتل شهید سرافراز و بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی خوشحال هستم.

«علاءالدین بروجردی»، نماینده مردم بروجرد و رییس ادوار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با “شکست سیاست های انتخابات ۲۰۲۰ ترامپ” گفت: شخصا از شکست قاتل شهید سرافراز و بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی خوشحال هستم، در جریان انتخابات آمریکا نه فقط شخصی به نام ترامپ در این مصاف شکست خورد، بلکه یک افتضاح سیاسی و اجتماعی برای آمریکا رقم خورد. آنچه که در آمریکا اتفاق افتاد عملا شکست این کشور و ضربه بزرگ حیثیتی به آمریکای مدعی در دنیا بود.

او ادامه داد: از دید جمهوری اسلامی ایران تفاوتی نمی کند رییس جمهور آمریکا چه شخصی باشد زیرا سیاست های این کشور در قبال جمهوری اسلامی خصمانه است، آمریکایی ها بارها این موضوع را ثابت کردند. با توجه به اینکه در دوران ترامپ نقض پیمان فاحشی صورت گرفت و تحریم های ظالمانه ای برخلاف همه مقررات بین المللی  بر ملت ایران تحمیل شد، در گام نخست بایدن باید رفع همه تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را در اولویت خود قرار دهد، البته این به آن معنا نیست که همه نگاه و امیدمان به آمریکا باشد، مسئولین عالیرتبه دولت اعم از رییس جمهور و وزیر خارجه فریب این سراب را نمی خورند، آمریکا کشوری است که چندین بار آزموده شده است و در همه آزمایش ها، عملا شکست خورده و تجربه تلخی را در افکار عمومی به نمایش گذاشته است.

بروجردی مطرح کرد: باید سیاست نگاه به شرق با جدیت دنبال شود؛ قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، کار با روسیه و همسایگان و کشورهای منطقه باید ادامه پیدا کند. به هیچ وجه نباید امیدی به آمریکا بایدن بست، هرگونه نگاه امیدوارانه به آمریکا بایدن تکرار اشتباهات گذشته است که نماد آن را در برجام با پیمان شکنی آمریکا شاهد بودیم. باید بتوانیم استعدادهای عجیب موجود در داخل ملت را شکوفا کنیم، همان تحول مهمی که در عرصه صنایع نظامی اتفاق افتاد و در زیر سایه پربرکت فرمانده معظم کل قوا، تحولی شگرف رقم خورد، باید در همه عرصه ها با ایمانی راسخ به این سیاست یعنی اتکا به توانمندی های ملی؛ تحول در اقتصاد و صنایع و همه عرصه های ملی از جمله کشاورزی رقم بزنیم.

او در رابطه با سکوت معنادار عربستان درباره انتخابات آمریکا اظهار کرد: عربستان و به ویژه کشورهایی که فریب آمریکا را خوردند یا فشارها را پذیرفتند و تن به ذلت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دادند و به آرمان های مقدس ملت فلسطین خیانت کردند، بازنده بزرگ این قمار بودند و شاید علت سکوت آنها همین تحولی است که رقم خورده است.

بروجردی در رابطه با نقش اوباما در پیروزی بایدن گفت: وقتی حزب در مقابل حزب قرار دارد دیگر افراد، خیلی نقش زیادی ندارند. جمهوری خواهان در این بازی با یک شکست فاحش مواجه شدند، با توجه به اشتباهات متعدد ترامپ در همه عرصه ها و بی آبرویی آمریکا، اراده حاکم در نظام آمریکا تصمیم گرفت تا ترامپ به مسئولیت خود ادامه ندهد و این فرصتی مهمی برای دموکرات ها بود تا بتوانند، ریاست جمهوری را بربایند و برنده این بازی شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “بروجردی: شخصا از شکست قاتل سردار سلیمانی خوشحال هستم/بایدن باید همه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را بردارد”

  1. با سلام متا سفانه اغلب مسوولین کشور ما مثل آقای علا ء الدین بروجردی فکر می کنند ما یا باید وابسته به غرب باشیم یا به شرق ،یا در چنگال آمریکا واروپا بیفتیم یا زیر سلطه چین وروسیه باشیم .اصلا به اینکه روی پای خود بایستیم وبه دیگران تکیه نکنیم فکر نمی کنند همین قضیه باعث این همه مشکل در کشور شده است .امید وارم روزی بیاید که ما به توانمندیها و استعدادهای خود تکیه کنیم واز وابستگی به شرق وغرب بی نیاز باشیم .می توان از کره ،ژاپن ،چین وبقیه کشور ها پیش افتاد با توکل برخداوند متعال ونعمتها ومنابع عظیمی که او در اختیار ما قرار داده است .فرا موش نکنیم که ما بزرگترین کشور دارنده نفت وگاز( با هم) در دنیا هستیم هیچکجای دنیا ثروت ما را ندارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close