لرستان

بارش‌های لرستان ۸۴ درصد کاهش یافته است

روزهای بروجرد- مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: متوسط بارش‌های استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد کاهش داشته است.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: بارش‌های استان از امروز تا پایان روز پنجشنبه بیشتر می‌شود و بارندگی‌ها تا روز جمعه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در سامانه اخیر بارندگی استان لرستان به صورت رگباری است افزود: بارش‌ها در مناطق شمال، نیمه جنوبی و جنوب استان نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان عنوان کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده بارش نداریم ولی از روز دوشنبه به بعد به صورت پراکنده و رگباری بارش‌هایی در سطح مناطقی از استان داریم که پیش بینی دقیق‌تر آن در هفته آینده به اطلاع عموم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه امسال بارش‌های استان نسبت سال قبل روند کاهشی داشته است بیان کرد: از ابتدای سال زراعی امسال ( از ابتدای مهر ماه تاکنون) متوسط بارش استان ۸.۳ میلی‌متر بوده است که نسبت به متوسط بارش استان در مدت مشابه سال گذشته که ۵۲ میلی‌متر بوده است، ۸۴ درصد کاهش داشتیم ولی نسبت به بلند مدت ۸۵ درصد کاهش داشته است.

مردادپور گفت: بیشترین بارش سال زراعی جاری در سطح استان مربوط به نورآباد با ۱۷ میلی‌متر و کمترین دورود با ۵ میلی‌متر بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close