لرستان

استاندار لرستان: محدودیت‌های جدید کرونا هفته آینده اعمال می‌شود

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: محدودیت‌های جدید اجتماعی بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، از هفته آینده در استان اعمال می‌شود.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: بر این اساس برنامه جامعی برای اعمال محدودیت ها در خصوص کنترل اجتماعی طراحی و قرار شده است تا هفته آینده نهایی و اجرا شود.

وی ادامه داد: مطابق این طرح مناطق کشور به رنگ زرد، قرمز و نارنجی شیوع کرونا تقسیم می شوند و محدودیت های خاص هر رنگ نسبت به محدودیت های کنونی تشدید خواهد شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه عامل و اجرا کننده اصلی طرح ها و محدودیت ها مردم هستند گفت: با این طرح روش های کنترلی بیشتری در اجتماع بکار گرفته می شود و تجمعات کاهش می یابد.

خادمی با تاکید بر اعمال محدودیت های کرونا در مجالس خانوادگی نیز افزود: وضعیت کنونی لرستان در خصوص شیوع کرونا مطلوب نیست و آمار مرگ و میر روزانه این ویروس در برخی موارد به ۱۵ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: امکانات مقابله و درمان کرونا در لرستان کم و محدودیت های پزشکی بسیار است بنابراین فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در صورت برپایی میهمانی های خانوادگی هم باید رعایت شود.

۴۸ هزار و ۱۰۷ لرستانی تا ۲۰ آبان به کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۹۵۶ نفر جان باخته‌اند و وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس قرمز است.

پنج شهرستان دلفان، الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت فوق حاد شیوع کرونا هستند و محدودیت های آنها از جمله تعطیلی بازار و ادارات همچنان برقرار است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close