اخبار بروجرد

۱۶۰ هزار نفر از جمعیت بروجرد تحت پوشش بیمه سلامت هستند

روزهای بروجرد- رییس اداره بیمه سلامت بروجرد گفت: ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات حمایتی این نهاد بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

احمدعلی پناهی در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع جمعیت تحت پوشش این نهاد بیمه ای ۸۰ هزار نفر روستایی و مابقی شهری هستند.

وی اظهار داشت: نسخه الکترونیک از خردادماه در مطب ها و داروخانه های خصوصی با هدف حذف هزینه کاغذ جهت دفترچه در کشور آغاز شد و این برنامه در درمانگاه های خصوصی نیز از آبان آغاز شده است.

پناهی بیان کرد: بیمه شدگان روستایی و صندوق بیمه سلامت همگانی بعد از مراجعه بیمه شده به پیشخوان های طرف قرارداد با بیمه سلامت کد ملی سرپرست خانوار در سامانه وزارت رفاه ثبت و پس از استعلام از سامانه مزبور جهت بیمه شده دفترچه رایگان یا دفترچه ۵۰ درصد مشارکت و یا ۱۰۰ درصد مشارکت صادر می شود.

رییس اداره بیمه سلامت بروجرد اضافه کرد: افرادی که فاقد هر گونه دفترچه هستند با مراجعه به دفاتر پیشخوان اقدام به ثبت کد ملی سرپرست در سامانه رفاه کرده و از یارانه سلامت استفاده می کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات غیر حضوری ادامه داد: با توجه به کرونا بیمه سلامت اقدام به راه اندازی سامانه بیمه سلامت جهت انجام امورات بیمه شدگان در ادارات و موسسات که نیاز به استعلام بیمه ای مراجعین را دارند، نمود که این برنامه با هدف کاهش مراجعات بیمه شدگان به بیمه و جلوگیری از شیوع کرونا انجام شد.

پناهی یادآور شد: از دیگر اقدامات بیمه سلامت در شهرستان پایش ۱۹ مرکز بهداشتی درمانی در روستاها بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close