اخبار بروجرد

بروجرد مقام اول تولید میوه «بِه» در لرستان/چالش نبود صنایع تبدیلی

روزهای بروجرد– رییس جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به مقام اول این شهرستان در تولید میوه «بِه» در لرستان، گفت: چالش موجود نبود صنایع وابسته و تبدیلی این میوه است.

جواد گودرزی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به برداشت میوه «به» در شهرستان بروجرد، اظهار داشت: میوه «به» شهرستان بروجرد چون به‌ صورت محصول سالم تولید می‌شود، خوشبختانه عاری از سموم و کودهای شیمیایی است.

او عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه میوه «به» شهرستان بروجرد بازار خیلی خوبی دارد، به شهرهای هم جوار صادر و حتی قابلیت صادرات به کشورهای مقصد را نیز دارد.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد، بیان داشت: میوه «به» به‌عنوان میوه‌ای که ارزش اقتصادی بالایی دارد می‌تواند برای کشاورزی جنبه اقتصادی خوبی نیز داشته باشد.

گودرزی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیشترین باغات میوه «به» شهرستان بروجرد در حوزه مرکز جهاد کشاورزی «شیروان» است، افزود: در این راستا به‌منظور افزایش سطح زیر کشت و سطح باغات در بحث تنوع ارقام، تغذیه صحیح، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت‌فشار اقدامات مطلوبی انجام شده است.

او با تأکید بر اینکه شهرستان بروجرد مقام اول را در تولید میوه «به» در استان لرستان دارد، تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه میوه «به» یک میوه دارویی و بسیار پر خاصیت است، صنایع وابسته دراین‌خصوص در شهرستان وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی لرستان، تأکید کرد: در این راستا از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی میوه «به» در شهرستان بروجرد دعوت می‌کنیم.

گودرزی، گفت: ما مجوزهای لازم را برای ایجاد صنایع وابسته در این‌ رابطه در اسرع‌ وقت صادر می‌کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close