اخبار بروجردویژه ها

«طلای سبز» بروجرد به بازار رسید/ پیش‌بینی برداشت ۵۲۰۰ تن گردو

برداشت «طلای سبز» از باغات بروجرد آغاز شده و روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، پیش‌بینی می‌شود که امسال دو هزار و ۵۰۰ تن محصول گردو از باغات این شهرستان روانه بازار شود.

کلثوم دلیران- طبیعت سرسبز و زمین‌های حاصلخیز شهرستان بروجرد به عنوان دومین شهرستان تولید گردوی لرستان فرصتی را فراهم کرده که با کاشت انواع محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال نقشی مهم در رونق کشاورزی استان، اقتصاد منطقه و اشتغالزایی داشته باشد.

برداشت طلای سبز از باغات بروجرد

این ایام که فصل پاییز سفره زرد رنگ خود را بر سینه طبیعت گسترانیده است برداشت گردو از باغات گردوی شهرستان بروجرد تولد و زندگی دوباره ای به طبیعت این منطقه بخشیده است.

باغداران گردو کار این شهرستان هرساله از اواخر فصل تابستان کار برداشت این محصول ارزشمند و مقوی را آغاز می‌کنند و حدود ۲ ماه مشغول به فعالیت هستند.

آنها کار برداشت گردو را یک تفریح نشاط بخش می‌دانند و می‌گویند: هر ساله برای رسیدن این ایام لحظه شماری می‌کنیم و گاه اقوام و آشنایان نیز از شهرها برای کمک به برداشت گردو راهی روستاها می‌شوند.

بروجرد در مقام دوم تولید گردوی لرستان

شرایط مناسب تفرجگاهی و گردشگری منطقه «بیدکلمه» شهرستان بروجرد زمینه تولید گردوی مرغوب را برای گردو کاران این شهرستان فراهم کرده است.

عزت الله نباتی رئیس اداره جهاد کشاورزی بروجرد در این رابطه، اظهار داشت: شهرستان بروجرد، مقام دوم سطح زیرکشت و تولید گردو در استان لرستان را دارد.

وی با بیان اینکه میزان سطح کشت گردو شهرستان بروجرد را دو هزار و ۷۰۰ هکتار است، گفت: از این میزان، دو هزار و ۱۰۰ هکتار گردوی بارور است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بروجرد، متوسط تولید گردو در این شهرستان را ۲.۵ تن در هر هکتار اعلام کرد و افزود: رکورد تولید بیش از چهار تن در هر هکتار را در شهرستان بروجرد داریم.

پیش بینی برداشت ۵۲۰۰ تن گردو از باغات بروجرد

خسروی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد نیز، اظهار داشت: ارقام گردوی بروجرد دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.

وی با بیان اینکه بالای ۶۰ درصد گردوی بروجرد مغز آن است، تصریح کرد: همچنین گردوی بروجرد روغن خیلی بالایی دارد.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی بروجرد، بیان داشت: همچنین از طریق سرشاخه کاری گردو، ارقام جدید در حال وارد شدن به شهرستان است که به لحاظ مقابله با سرمای دیر رس بهاره دیر گل هستند.

خسروی، گفت: پیش بینی می‌شود که از سطح باغات بروجرد بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن محصول گردو برداشت شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close