اخبار جهان

تاثیر ۹۴ درصدی واکسن «مدرنا» در مقابله با کرونا

روزهای بروجرد- شرکت داروسازی مدرنا، مستقر در ایالت ماساچوست آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که بر اساس داده‌های آخرین مرحلۀ آزمایش‌ها، واکسنی که برای جلوگیری از ابتلا به کرونا تولید کرده تا ۹۴.۵ درصد موثر بوده است.

مدرنا دومین شرکت داروسازی آمریکایی است که می‌گوید نتایجی که از آزمایش واکسن جدید خود به دست آورده، فراتر از انتظار بوده است.

پیش از این شرکت داروسازی فایزر، مستقر در نیویورک که در حال حاضر بزرگترین شرکت داروسازی جهان محسوب می‌شود نیز از موثر بودن ۹۰ درصدی واکسن کرونای خود خبر داده بود.

به این ترتیب دولت ایالات متحده آمریکا می‌تواند مجوز استفاده اضطراری (EUA) از دو واکسن را در اوایل ماه دسامبر صادر کند و تا پایان سال جاری میلادی نیز بیش از ۶۰ میلیون دوز از این واکسن‌ها را در اختیار داشته باشد.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ نیز بیش از ۱ میلیارد دوز از این دو واکسن در ایالات متحده تولید شود؛ مقداری بیش از نیاز دولت آمریکا برای واکسینه کردن جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری این کشور.

هر دوی این واکسن‌ها از مسیر استفاده از یک فناوری جدید به نام «آران‌ای پیام‌رسان» ساخته شده‌اند.

اخبار تولید این واکسن‌ها در زمانی منتشر می‌شود که ویروس کرونا نزدیک به ۵۵ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و منجر به مرگ بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آنها شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close