اخبار بروجرد

دخل از تو، خرج از من!

الهام شاهدپور- در یک اتاق سه در چهار با همه امکانات رفاهی بدون حضور ارباب رجوع در امینت و سلامت کار کردن خطر دارد اما ته یه کارخانه با چندین کارگر از خانواده های مختلف نفس به نفس کار کردن خطری ندارد!

فیروزه مظفری. خبرآنلاین

تعطیل باشی و نان تعطیلی ات را با خیال راحت در این اوضاع بیکاری و بیماری بخوری و فکر قسط سر ماهت و چک های پاس نشده و بدهی هایت نباشی تا اینکه بخواهی بخاطر چندرغاز ناچیز بساط دستفروشی کنار خیابان را یواشکی پهن کنی و بیخیال همه جریمه ها شوی و خطر بیماری را به جان بخری و با کرکره نیمه باز مغازه ات پذیرای مشتریان رنگارنگ باشی.

با پیکان قراضه ات از این سر شهر به آن سر شهر در فکر همه قرض و قوله هایت به دنبال مسافری بگردی و سر آخر هم قبض جریمه ۵۰۰ هزار تومانی را دستت بدهند یادت می رود کرونا خطرناک است و باید در خانه بمانی!

وقتی جیره غذایی خانه ات تمام می شود و برای خرید از فروشگاه های شهر پولی در بساط نداری چون همه یک ماه گذشته را بیکار سر کرده ای آنوقت می فهمی خطر گرسنگی و مقروض بودن و زبان نفهمی صاحبخانه و طلبکار از کرونا بیشتر است.

وقتی کارگر روزمزد کارخانه ای باشی که از بیمه و مزایا هم خبری نیست مجبوری برای از دست ندادن کارت قید بیماری و در خانه ماندن را بزنی و برای تامین معاش خانواده ات دل به دریای همه خطرات بزنی.

“سیابهار” است همیشه این موقع ها حال و روز کسب و کارهای آزاد خراب است و امسال صدچندان، شمایی که دستور در خانه ماندن می‌دهید اگر فکرتان به جایی رسید برای مشاغل غیر کارمندی و بدون حقوق و کم درآمد هم فکری کنید، “دخل از تو، خرج و درخانه ماندن از من”.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close