اخبار جهان

انتخابات آمریکا رکورد بالاترین مشارکت از ۱۹۰۸ را رقم می‌زند/ تاکنون ۵۴ میلیون رای داده‌اند

روزهای بروجرد- ۱۰ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیش از ۵۴ میلیون آمریکایی در رای‌گیری پیش از موعد شرکت کرده‌اند و ادامه این روند می‌تواند بالاترین میزان مشارکت مردمی در بیش از یک قرن را رقم بزند.

به گزارش ایسنا،‌ به نوشته روزنامه گاردین، آمار مرکز “پروژه انتخابات آمریکا” پیش‌بینی می‌کند که رکورد ۱۵۰ میلیون رای که نماینده ۶۵ درصد از رای‌دهندگان واجد شرایط است، برای این انتخابات رقم بخورد.

این آمار خیره‌کننده نشانه‌ای از علاقه شدید به رقابت میان دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و بایدن دموکرات و همچنین نشان‌دهنده تمایل آمریکایی‌ها به کاهش خطر ابتلا به کووید-۱۹ است که جان بیش از ۲۲۱ هزار تن را در سراسر ایالات متحده گرفته است.

بسیاری از ایالت‌ها رای‌گیری پیش از موعد حضوری و پستی را پیش از “روز انتخابات” (سوم نوامبر) گسترش داده‌اند و آن را راهی امن‌تر برای شرکت در انتخابات در دوران پاندمی کرونا می‌دانند.

شمار بالای آرای پیش از موعد موجب موجب شده است تا مایکل مک‌دونالد، پرفسور دانشگاه فلوریدا و مدیر پروژه انتخابات آمریکا مشارکت بی‌سابقه حدود ۱۵۰ میلیون که بیانگر ۶۵ درصد از رای‌دهندگان واجد شرایط است، پیش‌بینی کند. این بالاترین میزان از ۱۹۰۸ است که شاهد مشارکت ۶۵.۴ درصدی بود.

در تگزاس، سطح رای‌دهی از ۷۰ درصد مجموع مشارکت در سال ۲۰۱۶ گذشته است. در جورجیا، برخی بیش از ۱۰ ساعت در صف مانده‌اند تا رای بدهند. ویسکانسین هم شاهد رکورد بی‌سابقه در رای‌گیری پیش از موعد است و تاکنون بیش از یک میلیون تن رای داده‌اند. رای‌دهندگان در ویرجینیا، اوهایو و جورجیا هم برای رای‌ دادن صف‌های طویل را شاهد بودند.

براساس گزارش پروژه انتخابات آمریکا، تاکنون ۵۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۹۶ تن در رای‌گیری پیش از موعد شرکت کرده‌اند.

پایگاه خبری پولیتیکو هم گزارش داد، دموکرات‌ها در شش مورد از ایالت‌های مهم انتخاباتی با فاصله زیاد از جمهوری‌خواهان جلوتر هستند. براساس داده‌های داخلی گروه هاوکفیش (Hawkfish)، یک شرکت جدید تحقیقات دموکراتیک، تعداد رای‌دهندگان دموکرات به نسبت جمهوری‌خواهان در آن شش ایالت بسیار بیشتر است و این هشداری برای جمهوری‌خواهان است.

آمارها از میزان مشارکت بدین معنا نیست که دونالد ترامپ در انتخابات مقابل بایدن شکست می‌خورد. دو طرف برای رقابتی شانه به شانه و موج بزرگی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در روز سوم نوامبر برای شرکت حضوری در انتخابات آماده می‌شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close