اخبار بروجرد

نکوداشت استاد مهرداد اوستا در بروجرد برگزار شد

روزهای بروجرد- نکوداشت بیست و نهمین سالگرد استاد مهرداد اوستا روز پنجشنبه با حضور نخبگان و اساتید دانشگاهی و مسئولان در سالن دکتر زرینکوب ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد در این مراسم گفت: شهرستان بروجرد مهد علم و تمدن است و هیچ کجای ایران به اندازه بروجرد ظرفیت و پتانسیل نخبه پروری ندارد.

عبدالرحیم رحیمی افزود: همزمان در یک برهه از زمان ۷۰ مجتهد و عالم در بروجرد وجود داشته است و این افتخارات را باید قدر بدانیم.

وی اظهار داشت: باید بزرگان بروجرد اثر گذاری خود را در کشور داشته باشند و باعث افتخار باشند، باید با افتخار مسیر و اهداف بزرگان بروجرد را ادامه دهیم تا همچنان بروجرد مهد بزرگان و عالمان باشد.

وی با اشاره به بزرگداشت روز معلم گفت: هیچ شغلی جای معلمی را نمی گیرد، باید آموزش و پرورش بروجرد از نظر مادی و معنوی حمایت شود و این مهم توسط نمایندگان مجلس باید تقویت شود.

فرماندار بروجرد با اشاره به نیاز مدارس بروجرد به نوسازی گفت: جمعیت ۵۵ هزار نفری دانش آموزان، نیاز به مدارس خوب و مدرن دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان لرستان نیز در این مراسم گفت: نخبه فردی برجسته و کار آمد است که در عرصه علم و فرهنگ و هنر و غیره فعالیت دارد و باید دارای هوش و خلاقیت ویژه باشد.

حمزه امیری افزود: نخبگان باعث توسعه و پیشرفت کشور می شوند و در جامعه اثر گذار هستند؛ بنیاد نخبگان تلاش می کند افراد مستعد را حمایت کند تا به نخبه تبدیل شوند.

وی اظهار داشت: استاد اوستا از نخبگان و بزرگان کشور بود و فعالیتهای بزرگی در جامعه ادبی ایران داشت.

وی بیان کرد: در شهرستان بروجرد ظرفیت های بالایی از نخبگان وجود دارد که باعث شاخص شدن این شهرستان در کشور شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان لرستان همچنین گفت: احترام به نخبگان، احترام به علم و ادب است و تکریم نخبگان باعث غرور و افتخار در جامعه است و تجلیل و تکریم از نخبگان نظیر استاد اوستا الگو سازی برای جوانان است.

امیری افزود: لوح ارج نامه از طرف بنیاد نخبگان لرستان به خانواده استاد مهرداد اوستا در این مراسم اهدا خواهد شد.

همچنین رئیس اداره اموزش و پرورش بروجرد دراین مراسم گفت: بروجرد باید پایتخت ادبیات و مفاخر ایران نامگذاری شود.

محمد مهرافزون افزود: هدف از برگزاری مراسم نکو داشت استاد مهرداد اوستا معرفی مفاخر و مشاهیر و ادیبان بروجرد در عرصه های مختلف فرهنگی و ادبی است.

وی با بیان این که دانش آموزان بسیاری از مفاخر کشور را نمی شناسند،تاکید کرد: پیوند نسل جوان با تاریخ کهن ایران زمین لازم است. 

به گفته مهرافزون: آموزش و پرورش بروجرد قدمت ۱۲۰ ساله دارد و به همین خاطر موزه مفاخر علمی و ادبی در دبیرستان تاریخی امام(ره) برپا خواهد شد.

رئیس اداره اموزش و پرورش بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای ظرفیت های غنی علمی و ادبی است که باید این ظرفیتها شناسایی و معرفی شوند.

محمدرضا رحمانی یاراحمدی با نام هنری مهرداد اوِستا زاده ۲۰ بهمن ۱۳۰۸ بروجرد است که در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۰ در تهران دار فانی را وداع گفت، وی نویسنده و شاعر معاصر ایران بود، اوستا علاوه بر شاعری، در زمینه فلسفه، موسیقی و ادبیات فارسی نیز فعالیت داشت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close