اخبار بروجردویژه ها

معاون وزیر کار: استراتژی توسعه صنعتی بروجرد استخراج شود

روزهای بروجرد- معاون امور اقتصادی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم استخراج استراتژی توسعه صنعتی بروجرد گفت: زمینه ایجاد خوشه صنایع غذایی و دارویی و خوشه پوشاک در این منطقه وجود دارد.

به گزارش مهر، حجت اله میرزایی در نشست با نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در جریان سفر به لرستان با همکاران خود از واحدهای اقتصادی الیگودرز، دورود و بروجرد بازدید کردیم، اظهار داشت: عمده سرمایه گذاری صندوق‌های بازنشستگی که در وزارت خانه به من مربوط می‌شود در این شهرها است.

وی با بیان اینکه شستا و صندوق بازنشستگی کشوری ۵ طرح دایر و بنگاه‌های فعال دارند، ۵ پروژه هم تازه شروع شده و امیدواریم برخی از آنها تا پایان سال بهره برداری شود، تصریح کرد: در الیگودرز از چندین طرح بازدید کردم، پروژه گردشگری حوضیان را بازدید کردیم که اجرای این پروژه مستلزم آن است که واگذاری حقوقی اسناد مالکیت اراضی به صندوق کشوری انجام شود، هر وقت فرآیند حقوقی طی شد ما در خدمت دوستان هستیم.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شرکت لاستیک سازی را شستا تعهد کرده است در الیگودرز اجرایی کند، همزمان فرآیند گشایش ارزی در حال انجام است، گفت: اگر ارز تخصیص یابد اجرای پروژه شروع می‌شود، این پروژه ۳۰ ماه زمان می‌برد و ممکن است در این یک یا دو ساله انجام نشود.

میرزایی با بیان اینکه در دورود، پروژه سیمان دورود را داریم که سومین شرکت سیمانی است که در ایران تأسیس شده و تکنولوژی بسیار قدیمی دارد و امروز یک بنگاه زیان ده است؛ تصریح کرد: فاز ۴ آن در جای دیگر شروع شده و بانک رفاه کارگران هم تعهد کرده که تأمین مالی کند، با وجود اینکه بانک معتقد است پروژه اقتصادی نیست اما قبول کرده است اعتبارات را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته یک مجموعه سوله‌های بزرگی برای فنی و حرفه‌ای در دورود تأسیس شده و بعد از مدتی فنی و حرفه‌ای اینها را واگذار می‌کند، گفت: یکی از سوله‌ها که کفی کفش تولید می‌کند فعال است اما ۴ سوله دیگر که سوله‌های عظیمی هستند در گذشته در قالب قراردادی اجاره داده شده‌اند و فرد موجر با ماهی ۷۰۰ هزار تومان ۴ سوله بزرگ را در اختیار گرفته و این سوله‌ها را نه فعال می‌کند نه تخلیه.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مدیریت تعلل کرده است و با پیگیری دستگاه قضائی باید این قرارداد تغییر داده شود، در حال حاضر سرمایه گذارانی برای استفاده از این ظرفیت‌ها وجود دارد.

میرزایی با اشاره به اینکه در بروجرد واحد داروسازی اکسیر و زاگرس فارمد را داریم؛ که هر دو جزو بنگاه‌های بسیار خوب با برند معتبر و ارز آور هستند و در مجموع ۱۲۰۰ نفر نیرو به کار گرفته‌اند، اظهار داشت: در بروجرد که منطقه صنعتی خیلی خوبی است؛ زمینه‌ای وجود دارد که خوشه صنایع غذایی و دارویی و خوشه صنایع نساجی و پوشاک ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: استراتژی توسعه صنعتی برای منطقه باید استخراج شود.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعداد زیادی از بنگاه‌ها در بروجرد رها شده‌اند و تعدادی را بانک تملک کرده است، یادآور شد: در این راستا تعامل جدی با نظام بانکی باید ایجاد شود.

میرزایی افزود: ۳۵ تا ۳۷ میلیارد از اعتبارات اشتغال روستایی بروجرد باقی مانده است، پروژه‌ها ارائه شده اما در تخصیص معطل است که باید به جریان بیفتد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close