اخبار ایران

فرمانده سپاه:نجات ملت‌های مسلمان دستور کار ماست/۴۰ سال در برابر جهان ایستادیم و آسیبی ندیدیم/امروز هیچ کسی آرزو نمی‌کند شهروند آمریکا باشد/باید طوری زندگی کنیم انگار هیچ کشوری وجود ندارد

روزهای بروجرد- فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی تاکید کرد: که غیظ آمریکا دائمی بوده و ماهیت آن استکباری است. اگر با او سازش هم کنیم در نهایت اراده ما را می‌شکند و هر ملتی تا زمانی در برابر دشمن استوار است که اراده او پابرجاست.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشگر حسین سلامی با حضور در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد: اکنون ما در انتهای هفته دفاع مقدس هستیم که سرآغاز مقاومت و پایداری در مقابل جبهه استکبار و جریان بهم پیوسته جهانی علیه انقلاب اسلامی بود. هیچ تردیدی نیست جنگی که علیه ما تحمیل شد یک جنگ جهانی بود و همه ما می‌دانیم که گرچه عرصه جنگ نظامی خطوط مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق بود اما عقبه سیاسی این جنگ یک عقبه جهانی بود و همه قدرت‌های بزرگ و امپراطوری‌های بی‌نظیر تاریخ و شرکای منطقه‌ای آنان یک جبهه جهانی را علیه کشور ایران شکل دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: تردیدی نیست که پشتوانه اقتصادی رژیم عراق در جنگ یک پشتوانه جهانی بود و همه قدرت‌های بزرگ جهان سلاح‌های مدرن و پیشرفته را در اختیار عراق قرار دادند. انگلستان، آلمان، فرانسه، اتریش، شوروی و آمریکا همگی پشت عراق بودند. تردیدی نیست که نظام اطلاعاتی جهان خدمات اطلاعاتی به رژیم بعث عراق می‌داد و جبهه از لحاظ نظامی اشباع و جبهه استکبار در اوج قدرت به ما حمله کرد و ما در اوج قلت و تنهایی بودیم. شاید این جنگ نابرابرترین جنگ بعد از عاشورا بود. جنگ پدیده‌ای است دقیق و محاسبه پذیر، هر کس قوی باشد پیروز می‌شود. هر کشوری که بتواند معادله جنگ را هدایت کند و آن را به نفع خود تغییر دهد پیروز است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی در ادامه تصریح کرد: براساس محاسبات ظاهری، قدرت جبهه استکبار که علیه ما برخاسته بود بیش از ما بود و باید به سرعت ما را شکست می‌داد، اما سوال این است چرا با وجود محاسبات دقیق ما توانستیم دشمن را شکست دهیم؟. در حقیقت زمانی که امام و امت صحنه جنگ را به زندگی تبدیل کردند و مردان مومن و با ایمان با قلب‌های سرشار از آرمان و اعتقاد و باور علیه دشمن به پا خاستند هیچ کشوری نتوانست در برابر ما پیروز شود. تجهیزات نظامی تنها موجودات جامد هستند آنچه در جنگ حرکت ایجاد می‌کند ایمان و انسان مومن است. امام ما توانست شخصیت معنوی و روحانی خود را در قلوب همه مومنان تکثیر کند و انسان‌هایی در تراز و ارتفاع خود بسازد که در همه جهات از دشمن برتری یافتند.

وی در ادامه تاکید کرد: یک ملت تنها به دلیل شکست اعتقادات و باورهایش می‌تواند شکست بخورد. اولین کاری که امام انجام داد این بود که هرگز از شوکت ظاهری امپراطوری‌های قوی جهان نترسید چرا که عظمت و کبریا تنها از آن خداوند است. امام انسان‌هایی ساخت که بی‌محابا با بی‌اعتنایی به امواج خروشان اروند و آتش دشمن از آن عبور کردند.

سلامی ادامه داد: از بشکه‌های انفجاری و میادین مین‌ گذاری شده چند کیلومتری نترسیدند و محکم در برابر دشمن ایستادند. افق بلند آرمان‌های هر رزمنده تا قلب آمریکا را نشانه گرفت و هر ملتی به اندازه افق آرمان‌هایش بزرگ می‌شود و پیش می‌رود و به اندازه وسعت ذهن رهبرش بزرگ می‌شود. وسعت ذهن‌ها و عظمت قلب‌ها و شکوه ایمان‌ها عظمت یک ملت را به تصویر می‌کشد. ملت‌ ایران در جنگ پیروز شدند و توانستند فراتر از اراده قدرت‌های بزرگ رفته و آرزوهای آنان را نقش برآب کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که ملت ایران در دوران جنگ، شکوه ایمان خود را به نمایش گذاشتند، بیان کرد: دفاع مقدس یک حقیقت متعالی را در جهان به تصویر کشید و وقتی که جنگ از سطح نیروهای مسلح به زندگی مردم تعمیم می‌یابد، تمام زندگی، جنگ و تمام جنگ، زندگی می‌شود. همه دوست دارند تا در محیط زندگی حاضر شوند. اتحاد بین امام و امت و وحدت رمز سعادت ما در طول ۴۱ سال گذشته بوده است. هنری که امام به خرج داد این بود که تمرکز دشمن را شکست و او را از سرزمین ما بیرون انداخت. جنگ تمام شد اما نکته قابل توجه این است که جنگ تنها در بعد نظامی پایان یافت، اما در اشکال دیگری از سوی جبهه استکبار ادامه یافت.

وی ادامه داد: در اینجا آغاز نقش‌آفرینی رهبر عزیزمان است. بعد از آنکه مقام معظم رهبری پرچم هدایت را از امام راحل به دست گرفت آمریکا در معرض فرسایش قدرت قرار گرفته و مجبور شد تا از پناهگاه استراتژیک خود خارج شود. اگر اینگونه نمی‌شد آمریکا همه جهان را می‌بلعید. انقلاب اسلامی کاری کرد تا آمریکا مجبور به فرسایش قدرت شده و هزینه کند اما دستاوردی به  دست نیاورد. رهبر عزیز ما دشمن بیرون رانده شده را تعقیب کرد و تمرکز جبهه دشمن را برهم زد. در سرزمین‌های مختلف قدرت‌آفرینی کرد و دشمن را وادار به گسترش بیش از حد و بالابردن هزینه‌هایش کرد. دشمن را در ناکامی سیاسی فرو برد.

سلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در سنجش قوس نزولی و صعودی قدرت، وضعیت امروز ما نسبت به آمریکا چگونه است، آمریکا که تمام تلاش خود را به کار گرفت تا ایران را منزوی کند امروز خود منزوی‌تر شده و نفوذ سیاسی خود را در منطقه و جهان از دست داده است. آمریکا در حاشیه تحولات سیاسی قرار گرفت او داعش را به صحنه آورد و هزینه زیادی را خرج کرد، اما ما با کمترین هزینه آمریکا را در این عرصه به ناکامی وا داشتیم. آرزوهای سیاسی آمریکا برای نوسازی سیاسی خاورمیانه را برهم زدیم. امروز آمریکا خسته و ناتوان در حال عقب‌نشینی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اما قدرت‌های بزرگ حتی زمانی که دچار پوکی استخوان می‌شود خطرناک هستند. امروز ما در معرض یک تحریم اقتصادی بزرگ قرار گرفته‌ایم و ما با عظمت در مقابل اراده دشمن ایستاده‌ایم. مقاومت ملت ایران به برکت هدایت‌ها و اعتماد به نفس‌ها و امیدآفرینی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پابرجاست. مردم سختی‌ها را تحمل کردند و تحمل خواهند کرد. مردم ایران خواهان عزت، استقلال، شرف و حریت هستند و آن را با هیچ چیزی تعویض نمی‌کنند. ملت ایران به پژواک‌های دشمن پاسخ نمی‌دهد. امروز جنگ دشمن به سفره‌های مردم کشیده شده است و عملیات روانی خود را با جنبه اقتصادی ترکیب کرده است تا ملت را خسته کنند، اما مردم ما محکم و استوار ایستاده‌اند. زمانی که رهبران الهی با حکمت و درایت جهان و جامعه را اداره می‌کند این اراده راسخ می‌روید. حکمت، دوستی‌آفرین است جمهوری اسلامی نجات ملت‌های مسلمان و به ویژه مستضعفان را در دستور کار قرار داده است و در برابر مستکبران می‌ایستد. چه کسی باور می‌کند که یک ملت ۴۰ سال در برابر یک جهان قدرتمند بایستد و آسیبی نبیند و پیشرفت کند. زمانی که اسلام در عرصه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع وارد می‌شود قدرت می‌سازد و ما امروز بسیار قدرتمند هستیم.

سلامی در ادامه با تاکید بر این‌که ملت ایران از اعتقادات خود پاسداری می‌کند، تاکید کرد: یک ملت تنها زمانی شکست می‌خورد که اعتقادات و باورهایش را از دست می‌دهد. امروز ما صدای پوکی استخوان دشمن‌ها را می‌شنویم آمریکا کشوری است که به چرنوبیل خود نزدیک می‌شود و امروز حتی نمی‌تواند یک بیماری همه‌گیر را مدیریت کند. امروز آمریکا برای نجات از انزوا و عرض اندام سیاسی، حُکام رژیم‌های کوچک منطقه را با رژیم صهیونیستی آشتی می‌دهد تا بگوید آمریکا وجود دارد. این است تمام هیبتی که آمریکا برای خود تصور می‌کند. امروز دیگر هیچ کسی آرزو نمی‌کند تا شهروند آمریکا باشد. در آمریکا امروز مردم شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و زبان سیاسی انقلاب در خود آمریکا نیز نفوذ کرده است. هرچه که آنها می‌خواستند بر سر ملت ما بیاورند به خود آنها بازگشته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز ما در فراز قدرت قرار داریم و شرایط ایجاد می‌کند تا صبر کرده و با استقامت در برابر دشمن بایستیم ما باید قلب‌هایمان را بهم پیوند زده و با قلب‌هایمان علیه دشمن بجنگیم. امروز ما و دشمن بر روی دو خط موازی پیش می‌رویم. اگر ما مشکل اقتصادی داریم دشمن نیز با مشکل روبه‌رو است. هرچه که قدرت‌ها بزرگتر باشند مشکلات‌شان بیشتر است. بنده به عنوان یک فرد کوچک جامعه آنچه که از همه نهادهای حاکمیت به خصوص مجلس شورای اسلامی که طعم انقلاب می‌دهد انتظار دارم این است که شرایط را از حیث اقتصادی، جنگی تلقی کنند ما در بعد نظامی راه را بر دشمن بسته‌ایم و در طول ۴۰ سال گذشته از همه ظرفیت‌ها برای غلبه نظامی بر دشمن استفاده کرده‌ایم. راه‌های نظامی بسته است و اساسا جنگ منتفی است، اما امروز دشمن با نفوذ اقتصادی و عملیات روانی قصد دارد تا به مردم ایران فشار بیاورند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: ما انتظار داریم مجلس شورای اسلامی در جایگاه یک قرارگاه عمل کرده و شبانه‌روز برای شکست دشمن در این جنگ اقتصادی حرکت کند. کشور ما ظرفیت‌های عظیمی دارد. باید تصور کنیم که هیچ کشوری جز ایران در جهان وجود ندارد. آنگاه چگونه زندگی می‌کردیم، ما قادر هستیم دشمن را شکست دهیم هرگز راه سعادت ما از درون تعامل با دشمن عبور نمی‌کند. غیظ آمریکا دائمی است و ماهیت آن استکباری است اگر با او هم سازش کنیم او به ما ضربه می‌زند و اراده ما را از بین می‌برد. هر ملتی تا زمانی که اراده‌اش استوار است می‌تواند در برابر دشمن بایستد. سازش تنها یک فریب سیاسی است که همیشه از سوی قدرت‌های شیطانی عامل سست سازی اراده ملت‌هاست.

سلامی در پایان بیان کرد: نباید ملت ایران در جغرافیای فریب دشمن حرکت کند. مردم ما برای ایستادن آماده هستند ما سختی‌ها را تحمل می‌کنیم. نمی‌گوییم که مشکلی وجود ندارد مشکل هست اما قابل حل است. ما از فراز اراده دشمن عبور می‌کنیم امروز دو راه وجود دارد یا باید قوی بود و عزیز شد و یا باید ضعیف بود و تسلیم شد. ملت ایران راه اول را برگزیده است و این شایسته ملت ایران است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از پایان صحبت‌های فرمانده کل سپاه پاسداران به پا خاسته و شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فرمانده دلاور حمایتت‌ می‌کنیم، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، سر دادند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close