اخبار بروجرد

فاطمه مقصودی: زنان بی سرپرست و بدسرپرست مدت هاست که با اشک زندگی می کنند

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس با اشاره به مشکلات عدیده زنان بدسرپرست و بی سرپرست، گفت: این زنان مدت ها است که با اشک و آه زندگی می کنند و متاسفانه اقدامی برای کاهش مشکلات آن ها صورت نمی گیرد.

به گزارش خانه ملت، فاطمه مقصودی در نشست علنی (چهارشنبه، ۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: سلام بر آئینه پیشانی سرزمینم یعنی مادران و زنان ایثارگر، زمین نعمت است، در رویش نبات و زن نعمت است در رویش انسان متعالی، این دو نعمت مظهر زندگی هستند و حیات زنان منوط به رفاه فردی و اجتماعی و حفظ کرامت این عزیزان است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر نگوییم اقتصاد شالوده این عزت است باید اذعان کنیم که اصلی ترین مولفه تعالی کرامت در زنان است، می دانید چه بلایی بر سر این قشر آمده است. بی سرپرستان و بدسرپرستان این قشر مدت ها است که با اشک و آه زندگی می کنند، علت کجاست؟ چقدر خوشحال تر بودم که امروز یکی از برادرانم در مجلس فریاد حمایت از زنان بی سرپرست را سر می داد.

وی گفت: مگر نه اینکه در ۸ سال دفاع مقدس از هر کدام از مدافعان انقلاب می پرسیدیم که چرا به جبهه آمده اید، سر خیل واژگانش دفاع از ناموس بوده است، آری. زنان یک اقلیم آبروی آن اقلیم هستند. بسیاری از زنان در پایین ترین دهک های درآمدی قرار دارند و اغلب در بخش های کم درآمد جامعه مشغول هستند، مشکلات بی ثباتی اقتصادی صدماتی به مراتب سنگین تر به آن ها وارد می کند و مشکلات ناشی از تربیت فرزندان، استرس جانکاهی به مادران می دهد.

مقصودی گفت: برای حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست و بیمه این عزیزان، کدام کمیته بحران را تشکیل داده ایم؟ کدام تصمیم و ضرب العجل را گرفته ایم؟ کدام پوشش های حمایتی را انجام داده ایم؟ آنقدر درباره مشاغل کاذب زنان بی سرپرست، تبعیض در دستمزد به زنان شنیده ایم که دیگر واژه ها را نمی فهمیم. کاشکی شاعری می آمد و قصه این زنان را برای زنده ماندن نه برای زندگی می سرود. قصه این زنان، قصه کجدار مریض بازی های سیاسی را برنمی تابد.

وی گفت: این مسئله ماجرایی نیست که در تودرتوی بروکراسی دولتی باشد، قصه قصه مرگ و زندگی است، تا شما بخواهید در هزارتوی دیوان سالاری بی حدتان با روش پیوست فلان نامه و فلان نامه مندرج بررسی اش کنید، کار از کار گذشته و گمان نمی کنم روسیاهی بالاتر از بی توجهی و پایمالی حقوق زنان بی سرپرست در مظهر شهدا و خدای شهدا چیزی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این بحران را دریابیم، فقط کافی است بدانید که اگر باد بیاید برای آن ها طوفان است، اگر باران کمی تند شود برای آن ها سیل است، گرانی آن ها را بیشتر آزار می دهد، یعنی چه که به زنان بی سرپرست و بدسرپرست رسیدگی نمی شود، در این مجلس نیز هرگز کسی نطقی درباره این زنان و مادران رها شده نکرده است./

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close