اخبار بروجرد

درگذشت دکتر رضا رازانی پیشکسوت مهندسی راه و ساختمان کشور

روزهای بروجرد- دکتر رضا رازانی، استاد پیشکسوت مهندسی راه، ساختمان و محیط زیست کشور دار فانی را وداع گفت. وی از اساتید بنام و از پیشکسوتان مهندسی راه و ساختمان ایران زمین و از پایه‌گذاران دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه شیراز بود و نقش مهمی در ارتقای سطح علمی و تعلیم و تربیت پژوهشگران و متخصصان این حوزه داشت.

این استاد فقید در مورد خود می گوید: بنده در بروجرد متولد شدم در فروردین سال ۱۳۱۳. قسمتی از دبیرستان را در بروجرد بودیم و بخشی در قم. در بروجرد دو رشته ی طبیعی و ادبی بود و رشته ی ریاضی وجود نداشت. سال پنجم دبیرستان مصادف شد با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ .

در دبیرستان مروی تهران سال ششم را گذراندیم. در تابستان همان سالی که کنکور می دادیم، کودتا اتفاق افتاد. ۵ سال در دانشکده ی فنی تهران در رشته ی مهندسی ساختمان تحصیل کردم. بعد از آن هم در ساختمان سد کرج کار کردم. در یک شرکت آمریکایی که مهندس پیمانکار بودم، تجربه های خوبی پیدا کردم؛ در همه ی کارها در مقیاس بزرگ از حفر ۲۶ تونل تا برج نقاله و… . در آن مدت، از ساختن کمپ برای کارگران تا مسایل بزرگ تزریق سیمان و… تجربه ی خوبی اندوختم. در یک امتحان برای اعزام به خارج و بورسیه شرکت کردم. در سال ۱۳۴۵ از آمریکا برگشتم و اینجا مشغول تدریس شدم. بین سال ۳۹ تا ۴۵ در آمریکا در رشته ی مهندسی سازه دانشگاه هاوایی درجه ی MS یا کارشناسی ارشد و دکترا را گرفتم.

روزهای بروجرد درگذشت این استاد برجسته مهندسی کشور را به خانواده ایشان و شاگردان و دوستداران وی تسلیت می گوید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close