اخبار ایرانبهداشت و خانواده

دردسرهای سه بیماری شایع پاییزو زمستان امسال

روزهای بروجرد- فوق تخصص بیماری‌های عفونی، یکی از دغدغه‌های شروع روزهای سرد سال را، شیوع سه بیماری سرماخوردگی، آنفلوانزا و کووید ۱۹ دانست.

به گزارش مهر، پیام طبرسی به دغدغه این روزهای پزشکان که فرا رسیدن فصل سرما و شروع سرماخوردگی‌ها و آنفلوانزا است، اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس آنفلوانزا، یکی از بیماری‌های شایع فصل پاییز و زمستان است که همواره با مخاطراتی همراه است.

وی با اشاره به وقوع مواردی از مرگ و میر در اثر ابتلاء به آنفلوانزا، افزود: امسال، نگرانی ما از همزمانی شیوع دو بیماری ویروسی کرونا و آنفلوانزا است. زیرا، تشخیص بالینی این دو بیماری از یکدیگر، خیلی سخت و دشوار است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی، با عنوان این مطلب که در حال حاضر آنفلوانزای A با سویه H۱N۱، H۳N۲ و آنفلوانزای B در حال چرخش است، گفت: آنفلوانزای B شدت کمتری دارد و محدودتر است، اما آنفلوانزای A ممکن است باعث درگیری شدید و حتی فوت بیمار شود.

طبرسی با اشاره به اینکه آنفلوانزا در اغلب موارد با علائم تب و لرز شدید و سردرد ناگهانی ظاهر می‌شود، افزود: تب علامت شاخصی در این بیماری است و بعد از دو یا سه روز سرفه نیز به علائم این بیماری افزوده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بالای سرماخوردگی در روزهای سرد پاییز و زمستان، گفت: در سرماخوردگی آبریزش بینی و عطسه، علائم غالب است و بروز تب در سرماخوردگی کمتر دیده می‌شود و اگر هم باشد، خفیف خواهد بود.

طبرسی با اشاره به دشواری‌های تشخیص بالینی این سه بیماری در روزهای پیش رو، افزود: در چنین شرایطی مجبوریم در مراجعات بیماران، علائم هر سه بیماری را در نظر بگیریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close