اخبار بروجرد

انتقاد نماینده بروجرد از قطع همکاری با نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش

روزهای بروجرد- نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از قطع همکاری به یکباره با نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش، گفت: این قطع همکاری در حالی صورت گرفته که این کارکنان بر اساس دریافتی‌های خود، تشکیل خانواده داده و یا وام گرفته‌اند، چه کسی پاسخگوی وضعیت این نیروهای خدماتی است.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با خانه ملت با یادآوری اینکه دو سال قبل وزارت آموزش و پرورش نسبت به جذب نیروهای خدماتی اعلام نیاز کرده و نسبت به جذب این نیروها در استان‌های مختلف به ویژه استان لرستان اقدام کرد، گفت: این کارکنان که عمدتا جوان هم بوده پس از اشتغال به کار بر اساس همین نوع همکاری، تشکیل خانواده داده یا وام اخذ کردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی این دو این سال، نیروهای خدماتی عمدتا در مدارس به کار گرفته شده و مشغول به کار شدند و مدارس نیز نیاز مبرم به این نیروها داشته و دارد.

وی یادآور شد: با گذشت دو سال از این همکاری و با شیوع ویروس کرونا، وزارت آموزش و پرورش به یکباره با این نیروها در استان لرستان قطع همکاری کرده است که این اقدام به هیچ عنوان کار منطقی و درستی به شمار نمی‌آید.

گودرزی با بیان اینکه این مسئله به اطلاع وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان رسیده است، افزود: مسئولان اجرایی قول حل مسئله را داده‌اند و ما پیگیر این موضوع تا احقاق حق کارکنان خدماتی آموزش و پرورش لرستان خواهیم بود.

مدارس در دوران کرونا نیاز مبرم به نیروهای خدماتی دارند

وی تصریح کرد: قطعا آموزش و پرورش و مدارس به ویژه در دوران کرونا برای ضد عفونی محیط مدرسه به نیروی خدماتی نیاز دارد و این قطع همکاری هیچ توجیهی ندارد. از سوی دیگر جذب افراد جدید و قطع همکاری با نیروی پیشین نیز اجحاف در حق کارکنان سابق خدماتی است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، تعداد کارکنان خدماتی قطع همکاری شده در استان لرستان را حدود ۸۰ نفر تخمین زد و یادآور شد: وقتی نیرویی در دستگاه دولتی جذب می‌شود، نوع قرارداد او باید به نحوی باشد که ادامه خدمت فرد با مشکل مواجه نشود و در این رابطه مجلس یازدهم از ابزار نظارتی خود استفاده خواهد کرد./

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close