اخبار لرستانویژه ها

استاندار: لرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: از نظر ابتلا به ویروس  کرونا استان وارد مرحله قرمز شده که خطر است.

دکتر موسی خادمی در شورای اداری استان، ضمن تبریک به دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی، اظهار کرد: اداراتی هستند کار می‌کنند اما از نظر گزارش دهی ضعف دارند و برخی واقعا ضعیف هستند.

وی ادامه داد: تقدیر از تعدادی دستگاه به معنای نادیده گرفتن زحمات دستگاه‌های دیگر نیست.

خادمی با اشاره به این‌که سال آخر دولت است، عنوان کرد: ذکر خدمات دولت و اطلاع رسانی آن‌ها مهم است هر دستگاه باید خودش این موضوع را برعهده بگیرد، مردم را توجیه کرده و اطلاعات درست را اطلاع رسانی کند.

استاندار لرستان گفت: لازم است روابط عمومی‌ها فعال شوند خدمات دولت که همان خدمات نظام است را اطلاع رسانی کنند، دولت را باید با سنجیدن شرایط ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: موافقتنامه‌ها شروع و برخی بسته شده است اصلا توجیهی ندارد مدیری سال بعد بگوید هنوز پیمانکار انتخاب نکردم و هیچ بهانه‌ای اصلا قابل پذیرش نیست.
خادمی گفت: هیچ محدودیتی نداریم ما در سطح پیش‌بینی سال بعد می‌توانیم مناقصه برگزار کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: ما برای مناقصه و انعقاد قرارداد نباید منتظر تخصیص اعتبار بمانیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم نظارت را جلوتر بیاوریم و دو ماه فرصت بدهیم هر دستگاه مناقصه برگزار نکرد اعتبار جابجا شود.

خادمی عنوان کرد: امسال سه نوع پروژه را باید انجام دهیم یک پروژه ملی است که برای لرستان آزادراه خرم آباد بروجرد اراک در نظر گرفته شده‌است.

استاندار لرستان ادامه داد: گروه جهش تولید را داریم که شامل پروژه‌های اقتصادی است و هر دستگاه باید پروژه‌های مربوط به خود را معرفی کند.

وی تصریح کرد: در گروه سوم حدود ۱۱۴ پروژه انتخاب کردیم که از محل اعتبارات استانی باید تمام کنیم برای آن ها پول به همان میزان درخواستی در نظر گرفته شده و در اولویت پرداخت قرار دارند.

خادمی با اشاره به اینکه در اعتبارات جاری و عمرانی کسری داریم دلیل این بود که دولت در اسفندماه حدود ۵۰ درصد حقوق کارمندان را افزایش داد که بعد از تعیین بودجه بود و راه حل این است که دستگاه‌ها از محل فروش املاک کسری خود را تامین کنند، عنوان کرد: در این راستا کار خوبی انجام شده موافقت فروش ۱۰۰ میلیارد تومان از املاک را گرفتیم و تا دستگاهی نیازهای خودش رفع نشود از محل فروش املاک او به دستگاه دیگر کمک نمی‌شود.

استاندار لرستان با بیان این‌که مبارزه با گران فروشی در سطح استان خیلی مهم است، افزود: گرانی در سطح ملی داریم اما ما افراد گرانفروش داریم وظیفه ما جدی‌تر است و دستگاه بازرسی، تعزیرات حکومتی و بازرگانی باید کمک کنند با گران‌فروشی های غیر متداول مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه از نظر ابتلا به ویروس  کرونا استان وارد مرحله قرمز شده که خطر است، عنوان کرد: برخی به هشدارها عمل نکرده و برخی از مردم و گروه‌ها توجه نمی‌کنند ما سودی جز سلامت مردم نداریم.

خادمی افزود: با هرکس دستورالعمل‌ها را رعایت نکند برخورد می‌کنیم، اگر کارکنان رعایت نکنند انفصال خدمت در انتظار آن‌هاست و مدیران متخلف عزل می‌شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close