اخبار لرستان

۷۲ تخت مراقبت های ویژه در لرستان راه‌اندازی شد

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۷۲ تخت مراقبت های ویژه ( آی سی یو) از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان راه‌اندازی شده است.

 

به گزارش ایرنا محمدرضا نیکبخت در آیین بهره برداری از هشت طرح عمرانی حوزه سلامت افزود: این اقدام در راستای نجات جان بیماران بدحال بسیار موثر بوده است اما برای مقابله با موج سوم، نیازمند حمایت های بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت ابتلا در ایران و لرستان نسبت به دنیا بهتر است ادامه داد: میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در لرستان ۲.۵ نفر است که امید می رود مبارزه مداوم با این ویروس، در بهبود عملکرد کادر درمان نیز موثر باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: ۴۱ طرح در این حوزه آماده بهره برداری است که امروز تنها هشت طرح با اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

نیکبخت با اشاره به اجرای این طرح ها همزمان با شیوع کرونا  تصریح کرد: همکاری و مساعدت بانک ملی با حوزه بهداشت و درمان لرستان قابل تقدیر است چراکه ۱۸۵ میلیارد تومان در قالب طرح هایی چون بیمارستان های کوهدشت و دورود کلینیک های خرم آباد برای دانشگاه علوم پزشکی تصویب کرد.

وی اظهار داشت: طرح های امروز با رعایت عدالت بهداشتی و تقسیم بندی استان به چهار منطقه اجرا شده و خدمات تشخیصی همچون مامو گرافی، سونوگرافی، اندوسکوپی را در استان گسترش می دهد.

هشت طرح عمرانی حوزه سلامت لرستان روز سه شنبه در قالب پویش سراسری “ره سلامت” با حضور ویدئوکنفرانسی سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

این طرح ها شامل فاز دوم توسعه اورژانس بیمارستان شهید رحیمی و فاز چهار دانشکده دندانپزشکی خرم آباد، کلینیک ویژه تخصصی دورود و بلوک زایمانی بیمارستان شهدای هفت تیر این شهرستان است.

همچنین مرکز تشخیص و غربالگری سرطان بیمارستان های شهید چمران بروجرد، امام خمینی (ره) کوهدشت، امام جعفرصادق (ع) الیگودرز و شهید رحیمی خرم آباد در این آیین بهره برداری شد.

این طرح ها در مساحت ۱۰ هزار و ۴۱۷ مترمربع با هزینه ۴۵ میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان افتتاح شدند.ش

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close