اخبار بروجرد

۲ باب منزل مسکونی در بروجرد بر اثر سیلاب تخریب شد

روزهای بروجرد- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: ۲ باب منزل مسکونی در این شهرستان بر اثر بارش شدید باران و سیلاب تخریب شد.

سید حسین ریاضتی در گفت وگو با ایرنا افزود: عملیات آوار برداری و تعیین خسارت این ۲ واحد که فرسوده بودند هنوز آغاز نشده است.

وی ادامه داد: بارندگی های شدید ۲ روز اخیر موجب شد تا در سطح شهر بروجرد به ویژه روستاها با وقوع سیل و محاصره روستاها در آب مواجه شویم.

ریاضتی بیان کرد: هم اکنون روستاهای رحیم آباد، شیروان، کاروانهٌ، همت آٍباد همچنان در محاصره آب هستند.

وی تاکید کرد: بدون شک سیلاب شب گذشته خسارتهایی به واحدهای مسکونسی روستایی وارد کرده اما تا فروکش نمودن آب نمی توان تعیین خسارت نمود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد اضافه کرد: ۴۴۰ واحد مسکونی روستایی تخریب شده از سیل فروردین ماه سالجاری در این شهرستان احداث شد.

وی ادامه داد: برای احداث این واحدهای روستایی ۷۶ میلیون تومان وام بلاعوض، تسهیلاتی و معیشتی پرداخت شده که در مجموع ۳۳ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان می باشد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این راستا ۲۲ واحد مسکونی نیز در شهر بروجرد دچار آسیب شده بود که برای احداث هر واحد مسکن در شهر ۸۶ میلیون تومان در مجموع یک میلیارد و ۸۹ میلیوون تومان وام پرداخت شده است.

ریاضتی افزود: امسال همچنین در قالب تعمیرات واحدهای تخریبی از سیل ۱۹۰ واحد وام تعمیرات در شهر و روستا هر مورد ۱۵میلیون تومان در مجموع ۲ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: در سالجاری ۳۸ میلیارد و ۱۸میلیون تومان در راستای مسکن آسیب دیده ناشی از سیل در سطح شهر و روستاهای بروجرد هزینه شده که در این راستا کار تعمیرات ۱۰۰ درصد و واحدهای احداثی نیز تا ۷۰درصد احداث شده اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت:  ۸۴درصد واحدهای مسکونی این شهرستان از مجموع ۲۴ هزار واحد تبدیل به احسن شده اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close