اخبار لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان: مداحی وسیله کاسبی نیست

روزهای بروجرد- نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: یک‌سری آسیب‌ها از روی غفلت و برخی از روی عمد اتفاق می‌افتد و مداحی را به‌سمت کاسبی می‌برد و حُرمتی که جوانان نسبت به جامعه مداحان دارند، شکسته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز چهارشنبه در دیدار با یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور، اظهار کرد: مداحان به جنبه‌های منطقی و استدلالی و در عین حال جنبه‌های عاطفی و احساسی که بر روح، دل و جان انسان می‌نشیند، توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مداحان در قالب اشعار و صدای خوشی که دارند هنر خود را ارائه می‌دهند و همین عامل باعث شده در ترویج فرهنگ دینی از جایگاه ویژه و ارزشمندی برخوردار باشند، عنوان کرد: کار مداحان در جذب جوانان به‌سمت مفاهیم معنوی و دینی با ارزش است و ما در دفاع مقدس  مشاهده کردیم که مداحان از طریق بیان اشعار پُرمعنا و تاثیرگذاری با صدای خوش، جوانان را به‌سمت ایثار و از خود گذشتگی در دفاع از میهن اسلامی و  انقلاب سوق می دادند.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: آشنایی مردم و خانواده‌ها با سبک زندگی علوی و راه و روش و منش اهل‌بیت(ع) نیاز امروز جامعه است و مداحان می توانند نقش تأثیرگذاری در این عرصه داشته باشند.

نماینده ولی‎فقیه در  استان لرستان، شعر را یک رسانه تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: مداحان در ترویج و گسترش فرهنگ دینی، جذب جوانان، ترغیب جوانان به‌سمت مفاهیم معنوی و دشمن‌شناسی و معرفی زندگی اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت نقش کم‌نظیری دارند.

حجت لاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی‌ هیئت‌ها و مداحان، بیان کرد: در هر فعالیتی ممکن است آسیب‌هایی شکل بگیرد که تا حدی طبیعی است، اما یک‌سری آسیب‌ها از روی غفلت و برخی از روی عمد اتفاق می‌افتد و مداحی را به‌سمت کاسبی می‌برد و آن حُرمتی که جوانان نسبت به جامعه مداحان دارد، شکسته می شود، البته به این معنا نیست که به مسائل مادی بی‌توجه باشند، اما این‌که مداحی سکویی برای رسیدن به تجارت و منافع مادی باشد، قابل پذیرش نیست.

امام جمعه خرم آباد در پایان با بیان این‌که مداحان دقت کنند بهترین بهره‌برداری را از حضور مخاطبان داشته باشند، گفت: کاری که مداحان باید انجام دهند این است که در جلساتشان شور و شعور توأمان وجود داشته باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close