اخبار بروجرد

نقش پادگان مهندسی بروجرد در دفاع مقدس

روزهای بروجرد- فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندس پادگان مهندسی بروجرد گفت: نقش رسته مهندس را در جنگ تحمیلی نمی توان نادیده گرفت، ولی در این زمان نمی توانیم از عملیات های بزرگ هشت سال دفاع مقدس یاد کنیم ولی از رسته مهندس اسم نبریم.

امیر سرتیپ دوم ستاد پرویز طهماسبی در گفت و گو با ایرنا افزود: همه ما عملیات طریق القدس را که کمر دشمن را شکست به یاد داریم ولی کلید پیروزی در آن عملیات جاده ایی بود که در شن های روان توسط رسته مهندس احداث شد و یا در عملیات بیت المقدس نیز پل های عظیمی را که بر روی کارون زده شد به یاد داریم، چنانکه چیزی حدود هشت لشگر پیاده و زرهی از روی پل ها عبور کردند.

وی با اشاره به پاکسازی میادین مین توسط مهندسین ارتشی در گروه ۴۱۱ مهندسی بروجرد گفت: تاکنون میلیونها هکتار از اراضی آلوده به مین در کشور پاکسازی و در اختیار کشاورزان و بخش های مختلف عمرانی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: نتیجه فداکاری ها و رشادت های نیروهای رسته مهندسی در این عرصه پاکسازی میلیونها هکتار زمین از مین های کاشته شده دشمنان است.

فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندس پادگان مهندسی بروجرد گفت: امروز نیز سطح کیفی مراکز آموزشی مهندسی باید متناسب با تهدیدات جدید ارتقا پیدا کند که در این خصوص اقدامات قابل ملاحظه ای انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهرستان شهید پرور بروجرد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس یکهزارو ۵۰۰ شهید به ایران اسلامی تقدیم کرده است.

از این شهدا  ۱۴ شهید مربوط به دوران انقلاب اسلامی و مابقی مربوط به هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن هستند.

در دوران هشت سال دفاع مقدس بروجرد ۵۱ بار مورد حملات هوایی دشمن قرار گرفت که ۶۰۰ نفر از شهروندان بروجرد در این حملات هوایی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این شهرستان ۳۵۰ شهید دانش آموز ، ۲۵ شهید دانشجو، ۱۲ شهید روحانی و ۴۰ شهید فرهنگی به میهن اسلامی تقدیم کرده است.

۹۲ نفر از نیروی انتظامی، ۳۵۰ نفر از ارتش و ۲۵ کارمند بروجردی، ۹۲ پاسدار و ۱۱۰ کارگر بروجردی در دوران دفاع مقدس از شهرستان بروجرد به شهادت رسیدند.

شهرستان بروجرد همچنین ۲۵۰ آزاده سرافراز و ۲ هزار و ۳۰۰ جانباز به میهن اسلامی تقدیم کرده است.

۷۰ شهید بروجردی مفقود الاثر و ۵۲ شهید در خارج از شهرستان به خاک سپرده شده اند.

۹۵۵ نفر از شهدای شهرستان بروجرد در گلزار شهدا، ۱۶۳ شهید در گلزار شهدای گوشه و ۲۴ شهید در محوطه امامزاده جعفر(ع) در خاک آرمیده اند.

۳۳ شهید نیز در شهر اشترینان، ۱۹۱ شهید در بخش اشترینان و ۶۰ شهید در بخش مرکزی بروجرد به خاک سپرده شده اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close