اخبار لرستان

محدودیت‌های‌ کرونایی در لرستان تمدید شد

روزهای بروجرد- دبیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا لرستان گفت: با توجه به روند وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در این استان محدودیت‌ها تا دوم آبان ماه تمدید می‌شود.

به گزارش ایرنا ، حسین رضا فتایی روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: در پی ادامه روند وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در استان لرستان و در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری، با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تمامی محدودیت‌های مصوب در جلسه شنبه مورخ ۱۹ مهرماه به‌مدت یک هفته و تا پایان روز جمعه دوم آبان‌ماه تمدید شد.

وی گفت: همچنین مقرر گردید کلیه ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، موسسات دولتی و غیردولتی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سطح استان با ۵۰ درصد ظرفیت (حضور نیروها به‌صورت یک‌روز درمیان) فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این مدت آموزش در کلیه مدارس سطح استان به‌صورت غیرحضوری برگزار می شود افزود: بدیهی است در مناطق روستایی نیز در مدت یادشده اصل بر آموزش غیرحضوری می‌باشد، مگر در مناطقی که از نظر دانشگاه علوم پزشکی مشکلی در تشکیل کلاس‌ها به‌صورت حضوری وجود نداشته باشد.

فتایی اظهار داشت: استفاده از ماسک برای کلیه افراد جامعه اعم از اصناف، کسبه، کارمندان دولتی و خصوصی، ارباب رجوع اجباری بوده و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی طبق قوانین اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گفته وی با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان، کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به تعطیل نمودن مراکز تجمعی غیرضروری مانند باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها، مراکز اقامتی، اماکن متبرکه اقدام و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی برخورد قانونی لازم صورت گیرد. 

فتایی بیان کرد: برگزاری هرگونه مراسم تشییع و خاک‌سپاری مشتمل بر تجمع که با اعلام قبلی (درج در آگهی ترحیم و بنر) صورت پذیرد ممنوع بوده و خانواده‌ها ملزم به تشییع متوفی فقط با حضور اعضا درجه یک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی می‌باشند. در این خصوص نیروی انتظامی برخورد قانونی لازم را با متخلفین به‌عمل خواهد آورد.

وی افزود: مقرر گردید برگزاری هرگونه مراسم جشن و یا عروسی (بعد از پایان ماه صفر) تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close