اخبار ایران

وزیر کشور: احتمالاً ناچار می‌شویم دوز سوم واکسن را اجباری کنیم

روزهای بروجرد- وزیر کشور گفت: هنوز تصمیم نهایی برای برگزاری فردی ۲۲ بهمن گرفته نشده است اما راهپیمایی به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه سی و چهارمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا گفت: بر اساس آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت امیکرون در کشور رشد داشته است؛ یکی از عوامل مهم این رشد عدم اعمال مقررات بهداشتی بوده است.

وی افزود: متأسفانه شاهد اجتماعات غیرضروری هستیم و همین موضوع باعث رشد امیکرون شده است؛ البته افرادی که واکسن دوز سوم را زده اند ایمنی بهتری در ابتلاء به امیکرون دارند.

وحیدی گفت: احتمالاً ناچار می‌شویم که دوز سوم واکسن را اجباری کنیم که البته مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را نیاز دارد.

وی افزود: از بستری‌های اضافی باید خودداری شود تا برای ارائه خدمات درمانی به بیماران دچار مشکل نشویم.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تصمیمی برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن گرفته شده است، گفت: هنوز تصمیم نهایی برای برگزاری فردی ۲۲ بهمن گرفته نشده است اما راهپیمایی به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

به گفته وحیدی، ستاد ملی مقابله با کرونا باید در مورد برگزاری فردی راهپیمایی ۲۲ بهمن تصمیم بگیرد.

پیگیری مطالبات بخش درمان هستیم

وی افزود: در این جلسه در مورد منابع مورد نیاز وزارت بهداشت بحث و گفتگو شد و بنا شد تا مطالبات بیمارستان‌ها را هرچه سریع‌تر تأمین کنیم.

وزیر کشور گفت: اگر در یک مدرسه خاص تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا مشاهده شد باید استانداران طبق مدت مشخص آن مدرسه را تعطیل کنند.

احمدی گفت: همچنین قرار است اجرای برخی مصوبات سابق در طرح مدیریت هوشمند کرونا متوقف شود چون زمان آنها گذشته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اجرای کدام مصوبات قرار است متوقف شود، گفت: با توجه به اینکه طرح مدیریت هوشمند کرونا برخی مصوباتی که زمان آن گذشته متوقف شود که لیست این مصوبات تهیه شده است و اعلام خواهد شد.

۱۷ شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

وزیر کشور درباره رنگ‌بندی شهرها و بازگشت مجدد محدودیت از جمله محدودیت تردد بین شهری گفت: درباره رنگ بندی شهرها ملاک همان رنگ بندی سابق است و رنگ‌بندی جدیدی اعلام نشده است متأسفانه در استان‌های بیشتری به تعداد شهرهای قرمز اضافه شده است. در این جلسه فکر می‌کنم حدود ۱۷ نقطه را به عنوان شهرهای قرمز اعلام کردند. به طور مرتب وزارت بهداشت نیز درا ین زمینه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در رابطه با ترددهای بین شهری هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده و محدودیتی اعلام نمی‌شود.

استانداران اجازه تعطیل سراسری مدارس را ندارند

وحیدی تصریح کرد: درباره مدت زمان نقاهت بیماری نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت کسانی که به بیماری امیکرون مبتلا شده‌اند تا پنج روز استراحت کفایت می‌کند و در وزارت بهداشت این مدت زمان در حال حاضر رعایت و عمل می‌شود. البته این موضوع نیز در ستاد مطرح و درباره آن بحث خواهد شد و ممکن است در دستورالعمل وزارت بهداشت نیز این موضوع مبنا قرار گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین ما اجازه تعطیلی سراسری در استان برای مدارس را ندادیم و چنین اختیاری به استانداران داده نشده است و مورد به مورد استانداران اجازه دارند بررسی کرده و مدارس را تعطیل کنند.

وحیدی درباره برگزاری تجمعات نیز گفت: به زودی نیز در خصوص برگزاری اجتماعات مصوبه‌ای مقرر شده است که اعلام خواهد شد و در آن مصوبه آمده است که تا حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت مجاز هستند حضور داشته باشند این مصوبه در ستد ملی کرونا به تصویب رسیده و به زودی ابلاغ خواهد شد و از زمان ابلاغ نیز این مصوبه لازم الاجرا خواهد بود. همچنین در این مصوبه کاهش مدت زمان برگزاری اجتماعات نیز در نظر گرفته شده است. فکر می‌کنم این مصوبه به سرعت به اطلاع عموم برسد و براساس آن عمل شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close