اخبار بروجرد

راه اندازی اداره نوسازی مدارس در بروجرد ضروری است

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون بیش از ۶۰ درصد مدارس این شهرستان فرسوده و قدیمی است ایجاد اداره نوسازی در بروجرد ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا فاطمه مقصودی در دیدار مدیر آموزش و پرورش بروجرد در محل این اداره اظهارداشت: با توجه به مشکلات مدارس این شهرستان، وجود این اداره بسیار موثر و مفید بوده که با پیگیری مستمر این مهم تحقق یافته و بزودی اداره نوسازی مدارس بروجرد راه‌اندازی می‌شود.

 وی افزود: همچنین باید از ظرفیت نیروهای بومی و دانش‌آموختگان بروجردی برای آموزش و پرورش استفاده شود.

مقصودی بیان کرد: نهاد آموزش با توجه به وظیفه سنگین تعلیم و تربیت نسل آینده همواره مورد توجه بوده و باید با انصاف و عدالت و بدون سیاسی‌کاری از ظرفیت نمایندگان برای رفع مشکلات این حوزه استفاده کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آموزش و پرورش بروجرد با فرهنگ و پیشینه تاریخی مظلوم واقع شده و باید با برنامه‌ریزی دقیق در سطح ملی و استانی پیگیر مشکلات شهرستان و بخصوص حوزه آموزش و پرورش باشیم.

 وی ادامه داد: در بسیاری از مدارس شهرستان نیروهای غیربومی استخدام شده و پس از اخذ ردیف استخدامی با راههای غیرقانونی سعی در انتقال به دیگر شهرستان‌ها را دارند.

مقصودی با اشاره به نبود نیروهای خدماتی در برخی مدارس شهرستان یادآور شد: برخی مدارس شهرستان از نبود نیروی خدماتی رنج برده و در بسیاری موارد موجب بروز مشکلاتی ‌شده که در برخی موارد نیز موجب سرقت اموال مدارس می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مدارس تخریبی و یا در معرض تخریب شهرستان نیز گفت: باید با استفاده از توان ملی و پیگیری نمایندگان برای رفع این مشکلات تلاش کنیم و این مهم نیازمند همکاری بین‌بخشی و تلاش مدیران است.

 وی حمایت از نیروهای نهضتی را مهم دانست و افزود: باید با برنامه‌ریزی و رایزنی مشکل این عزیزان نیز رفع شود تا بتوانند بدون دغدغه به تدریس بپردازند.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: آموزش و پرورش بزرگترین خانواده تعلیم و تربیت است و کار در آن  طاقت فرسا است و در این دوره مدیریتی آموزش و پرورش کارهای بزرگ و خوبی انجام گرفته و اسناد و مدارک آن موجود است.

محمد مهرافزون اظهار داشت: تاکنون اجازه نداده ایم نیروهای غیر بومی جذب آموزش و پرورش بروجرد شوند و باتوجه به مشکلات ایاب و ذهاب معلمان غیر بومی در مدارس، حتی شرایط را برای انتقال آن ها فراهم نموده ام تا به جایشان معلمان بومی جذب شوند. 

وی پیرامون موفقیت های آموزش و پرورش بیان کرد: عملکرد آموزش و پرورش را بر مبنی سه شاخص مهم کنکور، المپیاد و معدل پایه ی دوازدهم ارزیابی می نمایند که در این سه شاخص موفقیت های بزرگ و چشم گیری را داشته ایم که این موفقیت ها را به همه جامعه فخیم و فهیم آموزش و پرورش به ویژه همکاران صف و ستاد تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: دانش آموزان بروجرد در مرحله ی اول از ۱۶۴ المپیاد های علمی در سطح استان ۹۳ رتبه برتر را کسب کنند و نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد قابل توجهی داشته ایم که در چند سال اخیر بی نظیراست و سه نفر به تیم‌اردوی طلایی کشور راه یافتند.

مهر افزون ادامه داد: در معدل نهایی پایه ی دوازدهم توانستیم رتبه ی نخست استان را با ضریب ۲۶ تاثیر نسبت به سایر شهرهای استان کسب نماییم و رشد ۴/۰۸ درصد قبولی در استان را داشته باشیم ‌و دبیرستان فرزانگان رتبه اول استان را  از آن خود نمود و امسال خوشبختانه در معدل نهایی پایه دوازدهم رکورد خوبی را بروجرد زد  و بر خود وظیفه می دانم از زحمات همه همکاران و دانش آموزان  عزیز که موجب افتخار شده اند تشکر و قدر دانی نمایم.

 مهرافزون گفت: بروجرد در مسابقات فرهنگی، هنری درخشش بی سابقه ای را  امسال داشته است و توانست ۱۶۶ رتبه ی برتر انفرادی و ۳۲ رتبه ی گروهی را کسب نماید و در مسابقه ی پرسش مهر نیز توانستیم ۲ رتبه ی کشوری و ۳۴ رتبه ی استانی را کسب نماییم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش به سبب کمبود منابع مالی رنج می برد و چاره ای ندارد برای برون رفت از مشکلات مالی به سمت خلق منابع مالی و در آمدزایی برود و یکی از کارهای خلق منابع  احداث تالار و هتل فرهنگیان است که در دبیرستان تاریخی امام (ره) طراحی و پی ریزی شد و خدا را شکر در حال بهره برداری  است و در آینده منابع در آمدزایی خوبی برای آموزش و پرورش خواهد شد و بخش عظیمی از مشکلات مالی و آموزشی  حل می شود. 

مدیر آموزش و پرورش به تاسیس هنرستان هنرهای زیبا اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای بزرگ آموزشی در زمان تصدی بنده  تاسیس هنرستان های هنرهای زیبا است که در سطح کشور حدود ۳۸ تا وجود دارد آن  هم در مرکز استان ها باتوجه به اینکه بروجرد دارای مفاخر و مشاهیر بزرگی است با پیگیری لازم توانستیم در سه رشته گرافیک، نمایش و موسیقی  را دایر نماییم که دیگر هنر آموزان مجبور نشوند به استان های دیگر بروند. 

وی گفت : آموزش و پرورش بروجرد با چالش ها و مشکلات فراوانی چون کمبود نیروی انسانی به ویژه خدماتی،عدم اعتبار و سرانه های بهداشتی و آموزشی ، فرسوده بودن بنا های مدارس،فرسوده بودن سیستم های گرمایشی و نیاز به ایزوگام از مهم ترین مشکلات پیش روی آموزش و پرورش بروجرد است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close