لرستان

سرانه مصرف میوه در لرستان ۱۲ کیلوگرم است

روزهای بروجرد– مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سرانه مصرف انواع میوه در کشور به ازای هر نفر سالانه ۱۲ تا ۱۵ کیلوگرم و در استان ۱۲ کیلوگرم است.

“محمدحسن کیانی فر” در گفت و گو با ایرنا افزود: فرهنگ خرید میوه در استان با بسیاری از مناطق کشور متفاوت است به نحوی که مردم میوه را در مقادیر کم خریداری نمی کنند و بیشتر خرید ان به اندازه چندین برابر مصرف است که امکان دارد در برخی موارد، تا حدودی از این میوه ها نیز دورریز شود.

وی سطح باغات مثمر و غیرمثمر لرستان را به ترتیب ۴۲ هزار و هفت هزار هکتار برشمرد و ادامه داد:۲۲۰ هزار تن از  ۱۲ نوع میوه اصلی ( فارغ از تعداد ارقام) از جمله انجیر، انار، انگور، سیب، گردو، زردآلود، هلو، شلیل، گیلاس و آلبالو در استان تولید و برداشت می شود.

کیانی فر با بیان اینکه میزان تولیدات گلخانه ای، باغی و گیاهان دارویی لرستان سالانه ۳۲۰ هزارتن می باشد تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از تولیدات باغی، گلخانه ای و گیاهان دارویی لرستان میوه جات است که تقریبا تمامی این میوه ها تابستانه هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: حدود ۳۰ درصد درآمد باغداران برای هزینه های تولید از جمله سم، کود، آبیاری و کارگر محاسبه می شود که با احتساب کمترین میزان درآمد، و ۱۰ هزار تومان به ازای هرکیلوگرم میوه، دست کم ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط باغداران معامله می شود و بدون شک این رقم بسیار بیشتر است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close