اخبار بروجرد

گلایه شهردار بروجرد از عدم همکاری شورای شهر

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد و مدیران شهرداری در آخرین روز هفته دولت با حضور در فرمانداری با احمد گودرزیان سرپرست فرمانداری، معاونین و بخشداران شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

رحیم جافری در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری های مجموعه فرمانداری با شهرداری در یک سال گذشته، مجموعه شهرداری و فرمانداری را یک مجموعه خانوادگی توصیف نمود.

وی با اشاره به وضعیت ناآرام، مقروض و آشفته شهرداری در سال ۹۷ گفت: بحمدا… با حمایت فرمانداری توانستیم در یک سال و نیم گذشته مشکلات را یکی پس از دیگری حل نمائیم هرچند هنوز با حالت ایده‌آل فاصله داریم.

شهردار بروجرد «چابک سازی سیستم و کاهش منابع انسانی از ۱۶۰۰ به ۱۲۰۰ پرسنل»؛ «بهبود زیرساخت های آسیب دیده شهرداری از جمله بازسازی گسترده ناوگان موتوری»، «اجرای پروژه های موثر عمرانی و زیباسازی در شهر» را از اهم اقدامات صورت پذیرفته در ۱۸ ماهه گذشته حوزه مدیریت شهری عنوان نمود.

جافری افزود: زمانی که وارد شهرداری شدیم با پنج رای مخالف مواجه بودیم که این پنج نفر متاسفانه به جای همراهی کردن با شهرداری به عناوین مختلف چوب لای چرخ شهرداری قرار داده و آن را ناکارآمد معرفی می کنند.

شهردار بروجرد با بیان آنکه تمام توان تلاش خود را بکار بسته تا بتواند این مسئولیت سنگین را که به وی واگذار شده به سرمنزل مقصود برساند، اظهار داشت: اما دریغ از کوچکترین حمایت این مجموعه که با حضور ما مخالف بودند. همگی باید روزی نسبت به اعمال و کارهایی که انجام دادیم، در درگاه عدل الهی پاسخگو باشیم.

جافری در ادامه با بیان آنکه در خصوص پروژه های عمرانی از برنامه بودجه امسال جلوتر هستیم، افزود: بهسازی بلوار ارتش، بخشی از محور کمربندی (که سهم شهرداری بود) و بلوار شهید محمد بروجردی از جمله پروژه های موثری است که در این حوزه به انجام رسیده است.

شهردار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به انعقاد قرارداد کارخانه بازیافت پسماند اشاره و اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون به علت عدم همکاری بعضی از ادارات مرتبط و عدم ساماندهی صنف فعال در حوزه جمع آوری ضایعات شهرستان؛ این کار متوقف شده است.

جافری اجرای طرح های «ساماندهی، جمع آوری و حمل و انتقال پسماندهای عمرانی و ساختمانی (آژانس خاکبرداری) با همکاری بخش خصوصی»؛ «ساماندهی لجن کش ها و سنگبری ها در مبادی ورودی شهر» و «احداث سالن پیش سردکن» را از جمله اقدامات موثر شهرداری عنوان کرد که بزودی با بهره برداری از آنها شاهد ثمرات این طرح ها خواهیم بود.

شهردار بروجرد «تخلیه و عودت املاک در تصرف شهرداری از دیگر ادارات»، «بازپس‌گیری ماشین هایی که با راننده در اختیار دیگر ادارات بود»، «لغو قرارداد خرید معادنی که با قیمتهای نامتعارف تملک شده بودند» و «ابطال اسناد واگذاری قطعات زمین های طلایی شهرداری به افراد خاص» را از جمله برنامه های در دست اقدام شهرداری عنوان و تصریح کرد: شاید بداخلاقی هایی که در شورا صورت می‌گیرد برای این است که ما فرصت نکنیم به این مسائل برسیم.

جافری خاطرنشان کرد: برخی پاساژ هایی در این شهر هستند که افرادی در شورا نگهبانی آن را می‌دهند و افرادی که رحم به شهریه آموزشی نکرده‌اند؛ باید پاسخگو باشند. اگر قرار است که مسیر مستقیم را طی کنیم برای همه است و استثنا و مصونیتی وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری نیز در این دیدار ضمن تشکر از مجموعه اقدامات شهرداری؛ در خصوص مخالفت ها خاطرنشان کرد: همواره به قطاری که در حال حرکت است سنگ می زنند نه قطاری که ساکن است.

احمد گودرزیان تصریح کرد: قضاوت مردم معیار عملکرد شهرداری است ما باید تمام تلاشمان را در جهت خدمت به مردم و جامعه در طبق اخلاص بگذاریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close