اخبار جهان

فرانس۲۴: آمریکا ۳ خواسته اصلی ایران را رد کرده است

روزهای بروجرد- شبکه فرانسوی “فرانس۲۴” اعلام کرد: همانطور که پیش‌بینی می شد آمریکا با خواسته های ایران موافقت نکرد.

علی منتظری خبرنگار شبکه فرانسوی “فرانس۲۴” در تهران در گفتگو با این شبکه توضیح داد: همانطور که پیش بینی می شد امریکا با خواسته های ایران موافقت نکرد. به گفته منابع غیررسمی ایران، آمریکا سه خواسته هسته ای ایران را رد کرده است. این سه خواسته شامل موارد زیر هستند:

خواسته نخست ایران درباره حفظ توانمندی های هسته ای اش در سطح فعلی است. ایران می خواهد وضعیت فعلی هسته ای را حفظ کند تا ضمانتی باشد برای اجرای تعهدات امریکا تا در صورتی که واشنگتن برخلاف تعهدات خود عمل کند ایران بتواند به سرعت به وضعیت هسته ای فعلی خود از جمله سطح بالای غنی سازی بازگردد. امریکایی ها مخالف این موضوع و خواستار بازگشت توانمندی های هسته ای تهران به سطح زمان آغاز برجام یعنی سال ۹۴ هستند.

ایران خواهان جمع آوری و نگهداری سانتریفیوژهای نسل جدید خود در انبار تحت نظارت آژانس است اما امریکا خواستار نابودی همه سانتریفوژهای مازاد بر آغاز برجام در سال ۹۴ و بازگشت تعداد سانتریفوژهای موجود ایران به سطح این زمان است.

ایران درخواست کرده برای توافق، پایان نهایی تحقیقات آژانس درباره ابعاد نظامی احتمالی در فعالیت هسته ای تهران از جمله سوالات درباره منشاء اورانیوم در سه مرکز هسته ای ایران اعلام شود اما امریکا این موضوع را رد کرده است. امریکا می گوید این موضوع باید در مذاکرات صریح و شفاف ایران و آژانس حل و فصل شود و ایران باید به سوالات آژانس پاسخ های قانع کننده بدهد.

خبرنگار شبکه فرانس ۲۴ ادامه داد: این اختلافات اساسی هستند و منجر به ادامه مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و امریکا با واسطه اتحادیه اروپا خواهد شد.

منبع: عصرایران

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close