اخبار ایران

نوبخت: اجازه فروش یک قطره نفت را به ما نمی‌دهند

روزهای بروجرد- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان «جهش تولید»، بخش تولید ملی را بی‌توجه به تحریم‌ها جهش می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در نشست اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی همدان بیان کرد: همه به ویژه رهبر معظم انقلاب می‌دانند که در سال سختی پیش رو داریم و باید به دشمن پیام برسانم هر چه عرصه را سخت تر کند ما مقاوم و فعال تر به جهانیان نشان می هیم که ایران را در اوج تحریم ها ظالمانه اداره می کنیم.

وی اضافه کرد: شدیدترین مرحله تحریم نفت در برابر غذا بود اما الان در شرایطی هستیم که این بی‌انصاف‌ها و دژخیمان حتی برای غذا و دارو اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند و اگر هم به فروش می رسد امکان تبادل مالی نباشد.

رییس برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: هرچند این تحریم‌ها برای دیگر کشورها کارساز است، اما ملت ایران با کارنامه هشت سال دفاع مقدس و با قدرت و بزرگی، آنها را پشت سر می گذارد.

نوبخت گفت: برنامه‌ای دولت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بود مبنی بر داشتن برنامه یکساله برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا است.

وی افزود: اجرای ۱۶ طرح عمرانی با ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار در همدان پیش بینی شده که تاکنون ۹۲ تا ۹۴ میلیارد تومان آن تخصص یافته و مابقی آن جزو مصوبات امروز است و سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد به اتمام این برنامه عمرانی می داند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: اجرای این طرح‌ها موجب جهش تولید شده است بنابراین باید به همت مسوولان و اختصاص اعتبار های لازم، به موقع آنها را به پایان رساند.

نوبخت بیان کرد: علاوه بر این ۲ طرح بهداشتی نیز امروز بازدید شد که بیمارستان اکباتان طبق توافق صورت گرفته ۱۲ فروردین سال آینده بهره‌برداری می‌شود و مرکز جامع سرطان نیز با همکاری خانواده فرشچیان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: سهم دولت در ساخت مرکز مشارکتی سرطان همدان ۱۰۰ میلیارد تومان بود که طبق برنامه زمانبندی تامین اعتبار شده است و پیش از شهریور امسال نیز ۳۰ درصد اعتبار اختصاص می‌یابد و امید می‌رود مرحله نخست آن آبان امسال بهره برداری شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: احداث مرکز جامع سرطان علاوه بر همدان برای غرب و همه نقاط کشور منفعت دارد چرا که نمونه این مرکز در کشور کم نظیر است.

نوبخت با بیان اینکه طرح های تولیدی بستر ساز توسعه هستند گفت: ۳۷ طرح تولیدی در عرصه های صنعتی، کشاورزی، خدمات و گردشگری همدان انتخاب و یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان از محل منابع دولتی، بانکی و سهم آورده برای این طرح‌ها پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ها ۱۹ هزار ۶۲۶ فرصت شغلی برای مردم استان همدان ایجاد می‌شود همچنین ارزش افزوده یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان بیش از هشت هزار میلیارد تومان است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: آنچه که به این طرح‌ها برکت می‌دهد توجه و تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت است مبنی بر توجه به اقشار محروم است.

نوبخت با بیان اینکه اقشار محروم جامعه سهم بالایی در پیروزی این انقلاب داشتند، افزود: این قشر بنا بر هر دلیل منابع کافی برای ساخت مسکن نداشتند بنابراین دولت کاری را از سال های گذشته شروع کرده است.

وی ادامه داد: ابتدا قصد بر ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن جایگزین کپرها در جنوب کرمان بود که این طرح اجرایی شد و کلید واحدها به نام «هدیه نظام» در اختیار اقشار محروم قرار گرفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: سپس طرحی در سیستان و بلوچستان آغاز و کلید واحدها سال گذشته تحویل داده شد و امام جمعه آن منطقه ما را «صادق الوعده» توصیف کرد و امسال هم از زاهدان به خاش با قطار می رویم.

نوبخت با عنوان اینکه ۲ هزار واحد مسکونی نیز در ماه‌های آینده در همدان بهره برداری می شود، اظهار داشت: امیدواریم پیش از پایان سال بخش زیادی از این واحدها تکمیل شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآوری کرد: اولویت دولت تدبیر و امید در اجرای این طرح ها افراد مددجو از جمله افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک روزه خود به همدان بعد از آغاز عملیات مسکن روستایی محرومان، از هشت هزار واحد مسکن روستایی آسیب دیده در سیل ۹۸ بهره برداری کرد.

بازدید از روند احداث بیمارستان اکباتان و حضور در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه نوبخت به همدان بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close