اخبار بروجرد

مقصودی: رونق و جهش تولید تنها با عدالت اجتماعی میسر می‌شود

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا در بین کارمندان پیمانی، قراردادی با نیروهای رسمی خواستار برنامه‌ ریزی دقیق برای برپایی عدالت در جامعه شد.

به گزارش ایسنا، فاطمه مقصودی در تذکری با استناد به بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی بیان کرد: رفع تبعیض ناروا و ایجاد امکانات رفاهی برای مردم یک اصل از قانون اساسی است مبارزه با بی‌عدالتی و رفع تبعیض یکی از پیام‌های قیام عاشوراست. چند سالی است که در کنار ظهور حقوق‌های نجومی مدیران تبعیض در پرداخت حقوق کارکنان و نیروهای شرکتی، قراردادی، پیمانی، بخش خصوصی با نیروهای رسمی مشهود است.

وی در ادامه اظهار کرد: رونق و جهش تولید تنها با عدالت اجتماعی و همراه کردن بدنه اجتماع یعنی کارگران، تولید کنندگان و کارمندان محقق می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت با برنامه‌ریزی عادلانه باید تکلیف نیروها و کارمندان قراردادی، پیمانی را مشخص کنند و برای آنها امنیت شغلی ایجاد کنند. بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و مزایا نتیجه مطلوبی ندارد بلکه روحیه تلاش را از بین می‌برد. تبعیض در پرداخت دستمزد به شکاف طبقاتی در جامعه منجر شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: عده‌ای هر روز پولدارتر می‌شوند و فقرا نیز هر روز فقیرتر می‌شوند چرا باید زمانی که دو نیرو در یک محل و در یک ساعت زمانی معین کار می‌کنند اختلاف حقوق چهار میلیونی با هم داشته باشند.

مقصودی ادامه داد: در نگاه امام علی (ع) تبعیض یعنی گروه گروه کردن جامعه و عده‌ای را هر روز برخوردار کردن و عده‌ای را به زیر آوردن. تبعیض منجر به شکل‌گیری فساد در جامعه شده و تباهی را به دنبال دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close