اخبار بروجرد

رونمایی از تمبر یادبود و سردیس شهیده «زهرا شیرویه» نخستین شهید مدافع سلامت لرستان

روزهای بروجرد- در مراسمی از تمبر یادبود و سردیس شهیده زهرا شیرویه رونمایی شد.

در یادواره اولین شهید مدافع سلامت لرستان از تمبر یادبود و سردیس شهیده زهرا شیرویه رونمایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در یادواره اولین شهید مدافع سلامت لرستان گفت: علاوه بر ایجاد ۶۰ تخت آی سی یو، ۸۱ پزشک متخصص به لرستان آمده‌اند.

به گزارش فارس، محمدرضا نیکبخت اظهار کرد: شهیده زهرا شیرویه و دیگر شهدای عرصه سلامت با همه توان به قلب خطر زده و جان خود را فدا کردند.

وی از ویروس کرونا به عنوان چالشی جهانی یاد و بیان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس کادر درمانی و بهداشتی با اخلاق نیکو، صبر، فداکاری و گذشت به استقبال بیماران رفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به عوارض ماندگار ویروس کرونا، بیان کرد: بسیاری از بهبودیافتگان طی سال‌ها درگیر عوارض این بیماری هستند.

نیکبخت با قدردانی از همکاری مردم و مسوولان در کمک به کنترل بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: همگان موظفیم سهم خود را در کنترل و مهار این بیماری ایفا کنیم.

وی با اشاره به کیفیت خدمات ارائه شده از سوی سیستم بهداشتی کشور، افزود: در حالی بیش از ۶۰ درصد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا متعلق به کشورهایی همچون آمریکا و بزریل آن هم با وجود برخورداری از تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا است که میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در کشورمان بسیار کمتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در زمان شیوع این ویروس بیش از  ۶۰ تخت ICU با صرف اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومانی برای هر تخت در لرستان احداث شده است.

نیکبخت از ورود ۸۱ پزشک متخصص در هفته جاری از جمله متخصصان داخلی، زنان، ارتوپدی، چشم، داخلی و اعصاب به استان لرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: همچنین تسهیلات بانکی ۴۵ میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی لرستان اختصاص یافته و وسایل مهم و ویژه پزشکی در حد نیاز و کفایت در حال تهیه است.

گفتنی است، سردیس شهیده شیرویه پس از مراسم رونمایی در محل بیمارستان آیت‌الله بروجردی نصب خواهد شد.

شهیده زهرا شیرویه نخستین شهید مدافع سلامت استان لرستان که به عنوان سرپرستار بخش کرونا بیمارستان آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد مشغول به خدمت در خط مقدم جبهه سلامت بود، چندی پیش بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close