اخبار بروجرد

افتتاح سه پروژه کتابخانه‌ای بروجرد تا پایان امسال

روزهای بروجرد- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: سه پروژه کتابخانه‌ای این شهرستان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش فارس، داوود پهلوان در جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان اظهار کرد: سه پروژه کتابخانه‌ای استاد آیتی، شهید باهنر و روستای دینارآباد طی امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی عنوان کرد: روند احداث کتابخانه استاد آیتی از سال ۸۷ آغاز شده و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی دارد، همچنین تجهیزات این کتابخانه به زودی نصب می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد خاطرنشان کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه سال ۸۵ ساختمان کتابخانه شهید باهنر با هدف مقاوم‌سازی تخلیه شد، اما پس از بررسی‌های انجام شده بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.

پهلوان بیان کرد: به این ترتیب عملیات احداث این پروژه در دهه فجر ۸۹ آغاز و قرار شد طی بازه زمانی ۲ ساله اجرایی شود، اما افزایش و نوسانات قیمت مصالح ساختمانی موجب تعطیلی پروژه و طولانی شدن روند اجرایی آن شد.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی کتابخانه شهید باهنر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد تاکید کرد: روند احداث پروژه کتابخانه روستای دینارآباد با اهدای زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع از سال ۹۳ آغاز شده و با صرف اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی آماده بهره‌برداری بوده و امید است در هفته کتاب امسال افتتاح شود.

پهلوان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی حدود ۶ هزار نفر از شهروندان بروجردی مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج سیره رضوی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close