اخبار بروجرد

اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای توسعه فعالیت‌ها در شهرستان بروجرد

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی از توسعه خدمات جهاد دانشگاهی لرستان در بروجرد خبر داد.

فاطمه مقصودی در نشست مشترک با دکتر سیدعلی نادر دهقانی رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان که سیزدهم شهریورماه صورت گرفت، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک ظرفیت علمی و اجتماعی است که لرستان و شهر بروجرد باید از خدمات آن بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند باید زمینه استفاده بیشتر بروجرد از خدمات جهاد دانشگاهی فراهم شود تا بتوانیم علاوه بر ایجاد زمینه‌های اشتغالزایی، زمینه رشد و توسعه علمی شهرستان نیز فراهم شود.

گفتنی است، در این جلسه مشترک برای ایجاد مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی در شهرستان تبادل نظر شد تا در آینده برای راه‌اندازی این مرکز اقدام شود.

همچنین مقرر شد برای آموزش و توسعه مشاغل خانگی و همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان برنامه‌ریزی و اقدام شود.

در این نشست رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان نیز از اعلام آمادگی برای توسعه فعالیت‌ها در بروجرد خبر داد.

دکتر سیدعلی نادر دهقانی در دیدار با فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری، مراکز رشد، مرکز منش و اشتغال و با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی کرد که می‌شود در بروجرد از توان همه بخش‌های جهاد دانشگاهی بهره‌مندی بیشتری حاصل کرد.

وی با اشاره به وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران در معاونت فرهنگی و انجام فعالیت‌های متنوع افکارسنجی و نظرسنجی تصریح کرد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا به عنوان دو خبرگزاری دانشگاهی و تخصصی فعالیت‌های استان را با صراحت، صداقت و با اعتقاد به ضرورت انتشار اخبار خوب و امیدبخش در کشور منتشر می‌کنند که در این راستا خوشبختانه توانسته‌اند به فضای رسانه‌ای استان کمک خوبی کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در موضوعات مختلف خاطرنشان کرد: موضوعات متنوعی در سطح استان در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) بررسی می‌شوند و گزارش این فعالیت‌ها در اختیار مدیران ارشد استان و شهرستان قرار می‌گیرند.

دکتر دهقانی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی، گیاهان دارویی، پزشکی و مصرف انرژی آمادگی داریم که بخشی از ظرفیت جهاد دانشگاهی را در شهرستان در این بخش‌ها فعال کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی مردم بروجرد از این ظرفیت و توان و تخصصی مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی بیان کرد: آمادگی داریم مرکز تلی مدسین و درمان از راه دور را در این شهرستان فعال کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان توجه هرچه بیشتر به اشتغال، به ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان را ضروری برشمرد و افزود: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در بروجرد توسط جهاد دانشگاهی پیگیری می‌شود راه‌اندازی مرکز شکوفایی و نوآوری در این شهرستان است که همه مراحل و مجوزهای آن از سوی جهاد دانشگاهی اخذ شده و در حال حاضر منتظر حمایت وزارت ورزش و جوانان از این مرکز هستیم که در این صورت یک فعالیت و یک کارگاه بسیار خوب برای راه ‌اندازی و تقویت حوزه کارآفرینی فارغالتخصیلان شهرستان ایجاد خواهد شد.
 
دکتر دهقانی با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در طرح ملی ساماندهی مشاغل خانگی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی فعالیت‌های متنوعی صورت گرفته است که امید می‌رود با حمایتی که از سوی نمایندگان استان به ویژه نماینده مردم بروجرد و اشترینان فاطمه مقصودی به عمل می‌آید بتوانیم در این حوزه منشا اثرات بیشتری باشیم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای انجام هماهنگی و همکاری‌های بیشتر در بین مدیران بروجرد و جهاد دانشگاهی اظهار کرد: این هماهنگی و همکاری‌ها و تعامل دو جانبه قطعا منجر به ایجاد چرخه‌های متنوع فعالیت و در نهایت توسعه شهرستان خواهد شد که یکی از آرزوهای همگی ما است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close