اخبار لرستانویژه ها

استاندار: روند بیماری کرونا در لرستان صعودی است

روزهای بروجرد- استاندار لرستان با اشاره به روند صعودی بیماری، خواستار همکاری بیشتر مردم در رعایت نکات بهداشتی شد.

سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا که امروز ۱۶ شهریورماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، ضمن تقدیر از همه افرادی که در مقابله با بیماری کرونا متحمل رنج و سختی شده‌اند از جمله کادر پزشکی، کادر درمان و، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: با توجه به آمار موجود، به نظر می‌رسد روند بیماری در لرستان با وضعیت کشور مقداری متفاوت است.

وی تصریح کرد: متأسفانه ظرف هفته اخیر، تعداد بیماران بستری و مبتلایان و نیازمندان به تخت ویژه افزایش یافته که این ممکن است مقدمه‌ای برای افزایش سرعت این بیماری باشد.

استاندار لرستان با تأکید بر ضرورت همکاری و دقت در حوزه‌های مختلف بر لزوم افزایش نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: در جلسه امروز مقرر شد اکیپ‌های نظارتی ضمن افزایش فعالیت، با متخلفین برخورد لازم را به عمل آورند.

خادمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات لازم است تجهیزات بیمارستان‌ها تقویت شده و تعداد تخت‌ها را به مقدار لازم افزایش دهیم.

 وی با تقدیر از همکاری و همراهی مردم در عمل به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، اضافه کرد: هیچ‌کدام از عوامل فوق مؤثر نخواهد شد مگر آنکه مردم رعایت کنند و مثل قبل پای‌کار بیایند.

 استاندار لرستان از مردم استان خواست با توجه به این‌که وضعیت عادی نشده همچنان مراقبت‌های قبلی از جمله؛ زدن ماسک، عدم حضور در اجتماعات، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی را با همان شدت رعایت کنند.

خادمی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس اضافه کرد: به‌شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش در بعضی از مدارس استان به‌صورت حضوری برقرار خواهد بود.

وی بیان کرد: شرط استمرار آموزش در مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در این زمینه آموزش‌وپرورش و علوم پزشکی لازم است نظارت‌های مربوطه را اعمال و چنانچه در این زمینه مشکلاتی وجود داشته باشد موضوع سریعاً حل و یا برای پیگیری‌های لازم ارجاع شود.

گفتنی است با ثبت ۳۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ مجموع مبتلایان در لرستان به ۲۰ هزارو ۵۳۴ نفر رسیده است.

همچنین با جان باختن ۴ نفر دیگر مجموع جان باختگان لرستان به ۵۰۴ نفر رسید.

 ۱۵۲ نفر از مبتلایان لرستانی در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند .

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close