اخبار بروجرد

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان: دانشکده هنرهای سنتی در بروجرد راه‌اندازی می‌شود

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی دانشکده هنرهای سنتی در بروجرد خبر داد.

 سید امین قاسمی در حاشیه دیدار مشترک با علاالدین بروجردی معاون امور بین‌الملل دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: به موجب این جلسه مقرر شد یک دانشکده کاربردی به منظور توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی با اولویت ورشو سازی و قلم زنی در بروجرد راه اندازی شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خاطرنشان کرد: پیرو این گفتگو با پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی کشور نیز ملاقاتی داشتیم که خوشبختانه ایشان نیز، قول همکاری و مساعدت لازم را دادند.

قاسمی با اشاره به اینکه شهر بروجرد در سال ۱۳۹۸ توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به‌ عنوان شهر ملی ورشوسازی انتخاب شد، تأکید کرد: جهت تأسیس دانشکده هنرهای سنتی در بروجرد، سرمایه‌گذار واجد شرایط نیز برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده است.

وی اضافه کرد: با توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم به ‌منظور افزایش تولید صنایع‌ دستی در بروجرد، این شهر به ‌عنوان نامزد دریافت عنوان شهر جهانی ورشو به شورای جهانی صنایع ‌دستی نیز معرفی خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close