لرستانویژه ها

سال تحصیلی جدید لرستان با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز آغاز می‌شود

روزهای بروجرد- مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: سال‌تحصیلی جدید در استان ۱۵ شهریور با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه آغاز می‌شود.

“علیرضا نخعی” در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دانش آموزان لرستان در ۱۵ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در قالب ۲۰ هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ مدرسه که تاکنون تحت پوشش اینترنت نبود متصل شدند و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در استان شده است اما به لحاظ وسایل ارتباطی حدود ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد گوشی های هوشمند هستندتمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مطابق با ستاد مقابله با کرونا در سطح استان مهیا شده است.

وی عنوان کرد: در این زمینه هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تمام دانش آموزان استان تحت پوشش تحصیلی قرار می گرند و شیوه های جایگزین حتما خدمات اموزشی را دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

وی افزود: آموزش از طریق تلویزیون و بسته های آموزشی و درسنامه ها در اختیار دانش اموزان قرار می گیرد.

نخعی گفت:خوشبختانه در لرستان مناطق دور دست کم جمعیت هستند و کلاس های زیر ۱۰ نفر را می توان حضوری برگزار کرد و ۹۰ درصد مدارس مناطق محرومبه صورت حضوری برگزار خواهند شد.نخعی افزود: در این راستا ضدعفونی روزانه مدارس، تحویل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: به منظور بازگشایی مدارس سناریوهایی در نظر گرفته شده تا هیچگونه مشکلی در روزهای آغاز سال تحصیلی پیش رو نباشد و به همین منظور در مناطق با شرایط قرمز کلاس ها بصورت غیرحضوری و در مناطق با شرایط زرد مدارس پرجمعیت به گروه ها کوچک تقسیم می شوند.

نخعی با بیان اینکه درمدارس با شرایط زرد نهایت تلاش خواهد شد تا با رعایت فاصله های لازم و کمترین جمعیت در کلاس های درس  دانش آموزان با هیچگونه مشکلی مواجه نشوند ادامه داد: در مناطق سفید کلاس ها بصورت حضوری برگزار خواهد شد و رعایت مسائل بهداشتی بسیار مورد تاکید است.

وی تاکید کرد: تمام تدابیر لازم برای سلامت و کیفیت آموزشی دانش اموزان در نظر گرفته شده است و آموزش و پرورش در نهایت آمادگی به استقبال آغاز سالتحصیلی می رود.

نخعی ادامه داد: ساماندهی نیروها و کلاس های آموزشی انجام شده و تمام تدابیر لازم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان نهایت سعی را در راستای آغاز سالتصحیلی سالم و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام داده است، گفت: از خانواده تقاضا کرد در این راستا همراه و حامی آموزش و پرورش باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: تعطیلی آموزش و پرورش امکان ندارد و خانواده ها مطمن باشند در صورتی که خطری دانش آموزان را تهدید کند به هیچ وجه کلاس های حضوری برگزار نمی شود اما خانواده ها باید پا به پای دانش اموزان و مدارس در این زمینه تلاش کنندو پیام های مدارس را به موقع دریافت و اجرا کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close