اخبار ایران

جزییات دیدار انتخاباتی تعدادی از نمایندگان مجلس با ابراهیم رییسی

روزهای بروجرد- با وجود اینکه گفته می شد ۲۲۰ نماینده حامی کاندیداتوری رئیسی بوده اند اما در جلسه روز چهارشنبه نمایندگان با رئیسی حدود ۱۰۰ نفر حضور داشتند.

به گزارش خبرآنلاین، عصر امروز تعدادی از نمایندگان مجلس، با سید ابراهیم رییسی، رئیس قوه قضاییه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دیدار کردند.دیداری که برگزاری آن در اقدامی خلاف قانون از تریبون مجلس و توسط نیکزاد علنی شده بود.

این ‌دیدار در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه تهران و با حضور کمتر از ۱۰۰ نفر(حدود ۹۶نفر) از نمایندگان برگزار شد.

چند روز پیش از این نمایندگان مجلس در نامه‌ای با ادعای ۲۲۰ امضا، از رئیسی برای حضور در انتخابات دعوت کرده بودند؛ اما تعداد نمایندگان حضور یافته در این جلسه گویای مساله دیگری است.

یکی از افراد حاضر در جلسه به شرط افشا نشدن نامش، جزئیاتی از این جلسه را در اختیار «خبرآنلاین» قرار داده است.

به گفته این فرد مطلع، علی نادری، مدیرکل روابط عمومی قوه قضاییه هم در این جلسه دیده شده‌ است. او همچنین درباره تجهیزات حاضر در جلسه مدعی شد که از ۳ دوربین فیلم‌برداری و ۲ دوربین عکاسی حاضر در جلسه، لااقل یکی از دوربین‌ها برچسب قوه قضاییه داشته‌اند.

به گفته این فرد مطلع، «ابراهیم رئیسی در این جلسه صحبتی نکرد؛ در این جلسه که احمد امیرآبادی نماینده قم مجری آن بود، نمایندگان گروه به گروه، یا یکی دو نفری، جلو می‌رفتند و با ابراهیم رئیسی صحبت می‌کردند».

این فرد حاضر در جلسه می‌گوید که در این گردهمایی «اردشیر مطهری نماینده گرمسار، ابراهیم رئیسی را بت‌شکن بزرگ توصیف کرد و گفت اینکه بعضی از نمایندگان در این جلسه حضور نیافتند به این دلیل است که از قبل بلیط تهیه کرده بودند یا برنامه‌های دیگری داشتند».

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین هم به رئیسی توصیه کرده که «دولت خانواده‌محور» تشکیل بدهد.

به گفته این نماینده حاضر در جلسه، «احد آزادی‌خواه» نماینده ملایر هم به رئیسی‌ توصیه کرده که «در انتخاب افراد اطراف‌تان دقت و اخلاق را در مناظرات رعایت کنید».

او همچنین روایت‌های دیگری هم از سایر نمایندگان در این جلسه بیان کرد؛ «حبیب‌الله دهمرده» نماینده زابل هم تاکید کرد: «ادبیات فاخر استفاده شود و مثل مناظره‌های ۹۶ نشود». 

«مجتبی ذوالنور» رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم با قرائت حدیثی، گفت: «اصول رقابت‌های انتخاباتی ضایع نشود».

«محمد علیپور» نماینده ماکو هم خطاب به رییسی با بیان اینکه «رقیب شما جدی است آن را سبک نشمارید»، گفت: «ما از ۶ ماه پیش هماهنگیم و برای شما در آذربایجان ستاد راه انداختیم». 

«حسین حسین‌زاده» نماینده لارستان با اشاره به اینکه «خجالت می‌کشیم به دلیل مشکلات اقتصادی بین مردم برویم»، گفت: «شما روی بحث اقتصادی متمرکز شوید ».

«وحید جلال‌زاده» نماینده ارومیه هم تاکید کرد: «نباید بنا را بر برنده شدن بگذاریم». 

 

«حسین جلالی» نماینده رفسنجان و مسئول دفتر مرحوم مصباح‌یزدی که نامه ادعایی ۲۲۰ امضایی را جمع کرده، گفت: «باید طعم دولت انقلابی را هم مثل مجلس انقلابی به مردم بچشانیم».

حسین حاتمی نماینده کلیبر با انتقاد از سخنان برخی نمایندگان، گفت: «نباید ادبیات مداحی به کار ببریم این چه ادبیاتی است که همکاران ما در اینجا به کار می‌برند». او افزود: «نه در منزلت آقای رئیسی است و نه در شأن نمایندگی؛ جلسات را به شب شعر تبدیل نکنیم». او ادامه داد: «همسویی با شما نباید موجب کم‌سویی مجلس شود. دولت باید با مجلس هماهنگ شود». این نماینده مجلس به رئیسی توصیه کرد: «اطرافیانتان را بپایید». 

«جلال ساداتی‌نژاد» نماینده کاشان هم در این جلسه به رئیس قوه قضاییه گفت: «هر کدام از ما سال گذشته یک ستاد داشتیم مردم نگاه مثبت نمایندگانشان دارند و ستادهای ما در اختیار شماست».

او ادامه داد: «طرف مقابل از نمایندگان ادوار استفاده می‌کند؛ شما هم از نمایندگان فعلی استفاده ‌کنید». این نماینده مجلس به رئیسی گفت: «کشاورزان و روستاییان باید آرزوهای خود را در شعار و کلام شما ببینند».

به گفته این فرد مطلع، «سیدنظام‌الدین موسوی» هم در این جلسه تصریح کرد: «مجلس با دولت بعدی هماهنگ است. همراهی، همدلی و اشتیاقی که نمایندگان در اینجا به شما دارند، نویددهنده این موضوع است».

«معین‌الدین سعیدی» نماینده چابهار هم در مدح رئیسی گفت: «شما با خدا معامله کردید و از خودگذشتگی کردید شما فردی از جنس جهاد هستید».

«عبدالله ایزدپناه» نماینده ایذه هم از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواست «کشور را از گرداب لیبرالیسم نجات دهد».

«روح‌الله عباسپور» نماینده آوج نیز از  انتصاب رئیس ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی در قزوین که به گفته «عباسپور» چندی پیش منصوب شده، قدردانی کرد.

«سید علی موسوی» نماینده ملکان هم اظهار کرد: «امروز عطر پیروزی‌ها را می‌شنویم شما سید محرومان هستید من هم رییس فراکسیون مناطق محروم».

«محمدمهدی فروردین» نماینده فیروزآباد و رئیس فراکسیون ورزش نیز خطاب به ابراهیم رئیسی گفت: «از افرادی از جنس ورزش در ستادها استفاده کنید؛ جشن پیروزی شما را هم باید در بزرگترین استادیوم‌ها برگزار کنیم».

«مهدی عیسی‌زاده» نماینده میاندوآب اما به گفته این فرد مطلع به رئیسی زنهار داد و گفت: «تعارفات را کنار بگذاریم؛ رقبای شما قوی هستند و سازماندهی ما ضعیف است».

«سیدرضا تقوی» نماینده تهران هم اظهار کرد: «تشکیل این جلسه در محل انفجار حزب جمهوری اسلامی(سرچشمه) پیام دارد؛ باید از شهدا مدد بجوییم». وی افزود: «وقتی ثبت نام شما را در مجلس می‌دیدیم احساسات زیادی را برانگیخت؛ شما پرچم مبارزه با فساد را برافراشتید».

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close