اخبار بروجرد

۵۵۰ هیات مذهبی دربروجرد دارای شناسنامه هستند

روزهای بروجرد- رییس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: هم اکنون ۵۵۰ هیات مذهبی در این شهرستان در سامانه تبلیغات اسلامی ثبت شده و دارای شناسنامه هستند.

حجت الاسلام صادق جعفر پور در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین تاکنون ۶۷۰ مداح در شهرستان بروجرد ساماندهی و از این تعداد حدود ۳۰۰ مداح دارای  با شرکت در سه دوره آموزشی مدارک سطح یک ، ۲ و سه مداحی را کسب کرده اند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم افزود: با توجه به شیوع کرونا تغییراتی در نحوه عزاداری محرم براساس پروتکل های بهداشتی ایجاد شده و بیش از ۲۰سالن ورزشی مدارس و تربیت بدنیی بروجرد برای عزاداری  محرم پیش بینی شده است.

 وی افزود: بر اساس تاکید سازمان و ستاد مبارزه با کرونا مسئولیت اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی است که با تشکیل کارگروه برگزاری مراسم عزاداری و مشارکت نمایندگان هیئت‌ها، مداحان، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، سازمان بسیج، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرا می‌شود.

حجت الاسام جعفرپور گفت: مراسم عزاداری ماه محرم صرفاً در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله حداقل دو متر از هر طرف و تجمعات حداقلی برگزار می‌شود و  زمان برگزاری مراسم نیز حداکثر باید دو ساعت باشد.

وی افزود: برپایی موکب، ایستگاه صلواتی،ٌ جابه‌جایی هیئت‌ها، دسته روی و نیز استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه ممنوع است اما برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی (با زنجیر شخصی) در محل مراسم که سالن های ورزشی  است و بدون جا به جایی مجاز است.

همچنین استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ضروری است و  هرگونه طبخ و توزیع نذری ممنوع بوده و مردم و هیاتها نذورات را در قالب کمک مومنانه  اهدا کنند.

وی افزود: نظارت بر اجرای این پروتکل با سازمان تبلیغات اسلامی است و در صورت تخلف در مرحله اول به هیئت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و مداحان تذکر کتبی داده می‌شود و در صورت تکرار تخلف ممنوعیت و قطع ارائه خدمات عمومی، یارانه‌ای و پشتیبانی اعمال می‌شود و در مرحله سوم مجوز به مدت ۶ ماه لغو و متخلف به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

شهرستان بروجرد دارای ۳۰۰ مسجد و حسینه و ۱۷ امامزاده است که در ایام ماه محرم با برپایی مجالس عزاداری از حال و هوای خاصی برخوردار هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close