اخبار لرستان

کرونا درآمد بیمارستان های لرستان را ۶۵ درصد کاهش داد

روزهای بروجرد- مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کاهش اعمال جراحی و سایر موارد درمانی غیراورژانسی در کنار هزینه های درمان مبتلایان به کرونا موجب کاهش ۶۵ درصدی درآمد بیمارستان های استان شده است.

ب‍ه گزارش ایرنا علی فرهادی در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشکده بهداشت و تغذیه خرم آباد  افزود: علاوه بر این ماهیانه سه تا چهار میلیارد تومان هزینه پیشگیری ، کنترل و درمان بیماری کرونا در دانشگاه می باشد.

وی ادامه داد: به اذعان وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی ؛ دانشگاه استان در موج اول بیماری کرونا از مراکز برتر و موفق در پیشگیری و درمان این بیماری بود که متاسفانه با عادی سازی شرایط؛ کاهش فاصله فیزیکی و برگزاری مراسم اجتمایی توسط مردم، استان  اکنون در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی لرستان بحث کرونا و سلامت شهروندان است اظهار داشت: با وجود ویروس کرونا و مشکلات اعتباری پیش رو، مجوزهای پذیرش دستیار در رشته قلب و عروق، هیات ممیزی دانشگاه، چارت اعضای هیات علمی و احداث دانشکده بهداشت با اعتبار اولیه سه میلیارد تومان در فضای مناسب جدید کسب شده است.

فرهادی تصریح کرد:  از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتظار می رود در تصمیمات دانشگاه سهیم بوده و در بحث پژوهش، کنترل و درمان بیماری کرونا حضور فعالی داشته باشند. 

در این مراسم با تقدیر از محمد ایمانی نسب؛  مهناز مردانی به عنوان سرپرست جدید دانشکده بهداشت و تغذیه خرم آباد معرفی شد.

گفتنی است لرستان همچنان جزو استان های قرمز شیوع کرونا است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close