اخبار جهان

کانیه وست؛ نامزد انتخابات آمریکا/ کیم کارداشیان بانوی اول آمریکا می شود؟

روزهای بروجرد- کانیه وست، چهره مشهور موسیقی رپ جهان و همسر چهره مشهور تلویزیونی، کیم کارداشیان که هر دو حامیان و طرفداران بسیاری دارند در ماه گذشته اعلام کرد که به طور رسمی وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده است. این اعلام حضور وست در انتخابات ریاست جمهوری بسیار جنجالی شد و واکنش‌های بسیاری را بر انگیخت.
به گزارش خرداد ، عده‌ای مانند ایلان ماسک از تصمیم وست برای شرکت در انتخابات حمایت کردند و فضای مجازی بسیاری دیگر از افراد این اعلام حضور را دستمایه طنز و شوخی قرار دادند. بعضی از افراد با یاداوری بیماری‌های روانی وست که در طول سال‌های گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کرد از حضور او به عنوان نامزد انتخابات ابراز نگرانی کردند و عده‌ای دیگر نیز این فرضیه را مطرح کردند که با ریاست جمهوری وست، کیم کارداشیان بانوی اول آمریکا خواهد شد و این جمله بدون هیچ کم و کاستی خود یک طنز تلخ تمام عیار است.
البته در ادامه مشخص شد که کیم کارداشیان نه تنها در این تصمیم از وست حمایت نمی‌کند بلکه رابطه بین این دو نفر پیش از این تصمیم نیز بسیار شکراب بوده است و با اعلام نامزدی وست در انتخابات جرقه پدید آمدن آتش بین این زوج زده شده است. کارداشیان پس از اعلام خبر نامزدی وست برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که وست از مشکلات عدیده روحی و روانی رنج می‌برد و به شدت بیمار است و این مشکلات به حدی است که او دیگر تاب و توانایی رفتارهای عجیب وست را ندارد و قصد دارد برای همیشه از او جدا شود.
وست از معدود افراد مشهوری بود که در سال ۲۰۱۶ و در انتخابات ریاست جمهوری بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ از ترامپ حمایت کرد و این حمایت تا سال ۲۰۱۸ نیز به طول انجامید. او خودش را در زمان این اتفاق این‌طور توصیف می‌کند که علاوه بر رنج بردن از بیماری اختلال دو قطبی مغز، دچار افسردگی شدید، شوک روحی و بیماری‌های عصبی بوده است و تحت تاثیر این مشکلات و بیماری‌ها از ترامپ حمایت کرده و دلیل دیگری در میان نبوده است.
وست همیشه در قبال همه چیز رفتاری دوگانه از خود بروز داده است. برای مثال مشخص است اختلافات او با همسرش تا حدی جدی و عمیق بوده که از جانب کیم کارداشیان رسانه‌ای شد و او خبر از تصمیمش مبنی بر طلاق و جدایی به افکار عمومی داد. اما وست به محض رسانه‌ای شدن این موضوع دوباره با همان رفتار دوگانه در حساب رسمی توییتر خود نوشت: “برای کیم؛ من می‌دانم که تو را آزرده کرده‌ام اما عاجزانه از تو خواهش می‌کنم که مرا ببخش. من برای تمام همراهی‌های تو در تمام این سال‌ها از تو تشکر می‌کنم.”
این رفتار سبب شد تا رسانه‌ها با پیگیری آخرین وضع روانی وست، به اطلاعات مهمی دست پیدا کنند. طبق نظر پزشکان میزان اختلالات دو قطبی او نسبت به سال‌های گذشته ۱۰ تا ۳۰ برابر تشدید شده است و علاوه بر این، میزان قابل توجهی استرس و وسواس فکری نیز به بیماری‌های او اضافه شده است. منتقدان نظام انتخاباتی آمریکا می‌پرسند که چرا افرادی با وضعیت نابسامان روحی و روانی مانند وست که از پول و شهرت برخوردارند می‌توانند با اتکا بر این دو تا حد کسب مقام ریاست جمهوری پیش بروند؟
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close